4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jieve

Backup maken van mijn HDD

Mijn MacBook is helaas overleden. Nu moet ik hem ter reparatie aanbieden maar wil ik graag een backup maken van mijn bestanden die op de hardeschijf staan.
    Want er bestaat een kans dat ze mijn hardeschijf leeg maken aangezien mijn moederboard defect is.

Ik heb inmiddels mijn hardeschijf uit de Mac gehaald, morgen ga ik een externe behuizing kopen zodat ik deze kan aansluiten.

Nu is mijn vraag, kan ik een backup via Windows maken op een andere hardeschijf zodat ik mijn bestanden veilig kan stellen?
    Of moet dit perse via een Mac gebeuren?

Bijdrager
    Ir.Bob

Je kan Windows gebruiken, maar dan heb je wel extra software nodig om de inhoud van je schijf te lezen.
    Zoiets bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Jieve

Ok bedankt.
    Is het net als in Windows dat ik precies zie waar welke bestanden staan?
    Wil eigenlijk alleen bestanden overzetten die ik echt nodig heb, dus installatie van OS X niet.

Denk overigens ik de backup ga doen via een andere mac naar een externe hardeschijf. Veel makkelijker denk ik.

Bijdrager
    tarun

Misschien kan je ze vragen eerst een backup te maken op een externe harde schijf (zelf kopen) voordat er gerepareerd wordt? Kost misschien extra, maar is wel zeker.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.