6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    keesdek

Backup maken van één user Mountain Lion

Hallo,

Op dit moment gebruik ik samen met mijn vrouw één macbook pro. Daarop heb ik twee afzonderlijke accounts aangemaakt. Binnenkort wil ik een extra MBP aanschaffen met een SSD. De capaciteit van die SSD zal kleiner zijn dan het formaat van de Time Machine back-up. Time Machine maakt standaard een backup van de gehele harddisk, dus in mijn geval van beide users.

Hoe kan ik een backup maken van één user vanuit onze bestaande MBP, zodat ik die backup vervolgens kan restoren op mijn nieuwe MBP?

Alvast bedankt voor de reacties.

Kees

Bijdrager
    fred44nl

kijk eerst eens naar het hulpprogramma Migratie-assistent.
    dat kun je nu gewoon opstarten en in ieder geval kijken welke keuzes je dan krijgt.

Bijdrager
    keesdek

@ fred44nl,

Dat zou best eens een goede optie kunnen zijn, bedankt!

Op dit moment heb ik nog niet de beschikking over de nieuwe MBP. Daarom kan ik de opties niet bekijken.

Heb wel een voorbeeld gevonden http://support.apple.com/kb/HT4413?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL . Hierin is slechts één gebruiker gedefinieerd, maar het zou me niet verbazen, als je bij meerdere gebruikers er één kunt selecteren. Even afwachten dus…

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dat kan gewoon.

Bijdrager
    fred44nl
    keesdek op 11 september 2012

Op dit moment heb ik nog niet de beschikking over de nieuwe MBP. Daarom kan ik de opties niet bekijken.

je kunt die opties ook nu bekijken, door de Migratie-assistent op te starten:)

Bijdrager
    keesdek

OK mannen, bedankt! Het lijkt inderdaad, dat dit de oplossing is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.