8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ikkezelf99

Backup maken van een netwerkschijf met Time machine

Hallo iedereen,

Is het mogelijk om met Time machine een backup te maken van een netwerkschijf. Dus niet naar een netwerkschijf, maar van een netwerkschijf naar een lokale backup schijf. Ik kan wel verbinding maken met de schijf, maar backuppen wil niet echt..

Kan iemand mij helpen??

Bijdrager
    Dbakker

Helaas, ik denk dat niemand je kan helpen.
    Timemachine backupt alleen je interne HD.

Douwe-Jan

Bijdrager
    Pieterr

Veel netwerk schijven hebben een USB-aansluiting om een backup te maken van de netwerk schijf zelf. Misschien dat jij ook op die manier een backup kunt maken.

Bijdrager
    Edwin
    ”Dbakker”

Timemachine backupt alleen je interne HD.

Dat is niet waar, Time Machine kan ook een externe harddisk meenemen in de backup. Een netwerkschijf zal inderdaad niet lukken.

Bijdrager
    ikkezelf99

Bedankt voor jullie antwoord. Het is jammer dat het niet kan..

Is er misschien een sync programmatje dat elk uur de netwerkschijf en de locale schijf gesynchroniseerd, zodat ik dan vanaf de harde schijf kan backuppen?? Het is wat omslachtig, ik weet het, maar volgens mij is dat de enige manier om de netwerk schijf te backuppen. Ik ben namelijk niet in staat om de schijf via USB aan te sluiten ivm de afstand en een aantal muren tussen de mac en de schijf..

Bijdrager
    Pieterr
    ”ikkezelf99″

Is er misschien een sync programmatje dat elk uur de netwerkschijf en de locale schijf gesynchroniseerd, zodat ik dan vanaf de harde schijf kan backuppen?

Hier staat uitleg hoe je dat kunt doen met rsync: http://www.bombich.com/mactips/rsync.html

Bijdrager
    Dbakker
    ”ikkezelf99″

Bedankt voor jullie antwoord. Het is jammer dat het niet kan..

Is er misschien een sync programmatje dat elk uur de netwerkschijf en de locale schijf gesynchroniseerd, zodat ik dan vanaf de harde schijf kan backuppen?? Het is wat omslachtig, ik weet het, maar volgens mij is dat de enige manier om de netwerk schijf te backuppen. Ik ben namelijk niet in staat om de schijf via USB aan te sluiten ivm de afstand en een aantal muren tussen de mac en de schijf..

Heeft je NAS geen stand-alone backup mogelijkheid?
    Bijvoorbeeld een add-on. Dat maakt ’t wel zo robuust.
    Wellicht moet je even bij de fabrikantsite te rade gaan of even in de gebruiksaanwijzing.
    In de door jou voorgestelde backupstrategie is het immers nodig dat je Mac aan staat.
    ’t Zou mooier zijn wanneer je NAS zichzelf redt.

Maar goed. Het kan zijn dat je NAS die functionaliteit niet heeft.

Douwe-Jan

[aanvulling eerder topic van Biker: Bedankt voor de tip! Goed dat ook extern aangesloten schijven werken. Mooi dat ik dat nu ook weet.]

Bijdrager
    ikkezelf99

nee, mijn nas heeft die funcitionaliteit niet.. Het is al een oud bakbeestje.

Toch bedankt voor je antwoord!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.