11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Amon

Backup maken en terugzetten

Ik wil mijn Powerbook even helemaal leeg halen en vervolgens na de reinstall een aantal zaken terugzetten. Die zaken zijn mijn documenten, itunes en iphoto en indien mogelijk wat netwerkinstellingen.
    De documenten heb ik zojuist via het netwerk op mijn windows xp machine gezet. Kan ik nu ook gewoon de itunes en iphoto mappen hierheen gooien en na de reinstall gewoon weer terugzetten? En staan ze daarna ook gewoon weer in de programma’s? Ook vroeg ik me af of er ergens bestanden zijn waarin de instellingen van de verschillende draadloze netwerken waar ik gebruik van maak staan opgeslagen.

Bijdrager
    Nikita

iTunes en iPhoto mappen in je Gebruikersaccount kan je inderdaad zo overzetten.

Bijdrager
    thijsvanzwam

over het algemeen is het maken van een kopie van je thuismap al voldoende, hier staan bijna al je instellingen in.
    waaronder ook die van je draadloze netwerk.
    let wel op, dit kan een aardig groot bestand zijn…

succes

Bijdrager
    jps
    ”Amon”

Ik wil mijn Powerbook even helemaal leeg halen en vervolgens na de reinstall een aantal zaken terugzetten. Die zaken zijn mijn documenten, itunes en iphoto en indien mogelijk wat netwerkinstellingen.
    De documenten heb ik zojuist via het netwerk op mijn windows xp machine gezet. Kan ik nu ook gewoon de itunes en iphoto mappen hierheen gooien en na de reinstall gewoon weer terugzetten? En staan ze daarna ook gewoon weer in de programma’s? Ook vroeg ik me af of er ergens bestanden zijn waarin de instellingen van de verschillende draadloze netwerken waar ik gebruik van maak staan opgeslagen.

kan zijn dat het geen optie voor je is, maar zou je niet beter wachten tot je tiger er gaat op zetten en dan een schone install doen?

Bijdrager
    Nikita
    ”thijsvanzwam”

over het algemeen is het maken van een kopie van je thuismap al voldoende, hier staan bijna al je instellingen in.
    waaronder ook die van je draadloze netwerk.
    let wel op, dit kan een aardig groot bestand zijn…

succes

Ik heb dat zelf laatst geprobeerd, maar toen ik het vervolgens terugzette kreeg ik telkens de melding bij het starten van iTunes e.d. dat ik niet genoeg rechten had voor die map… Permissies herstellen werkte ook niet, dus toen heb ik maar een nieuw account aangemaakt en alleen de iTunes en iPhoto mappen gekopieerd naar die nieuwe, waarna alles weer gewoon werkte. Alleen de instellingen zijn kwijt ja, maar die kan je ook zo weer instellen…

Bijdrager
    gerror

Je zou ook het programma Backup kunnen overwegen. (gratis bij .Mac)
    Deze backupt niet alleen je foto’s en muziek maar ook je sleutlhanger en zet ze vervolgens weer op de plek waar ze stonden. Werkt heel makkelijk.

Bijdrager
    Nikita
    ”gerror”

Je zou ook het programma Backup kunnen overwegen. (gratis bij .Mac)
    Deze backupt niet alleen je foto’s en muziek maar ook je sleutlhanger en zet ze vervolgens weer op de plek waar ze stonden. Werkt heel makkelijk.

Maar een .Mac account kost dan weer 99 euro per jaar…

Bijdrager
    Amon

Wanneer ik probeer de mappen van Music en Pictures naar de xp machine te kopieren krijg ik de melding dat ik niet alles kan kopieren. Is dat een probleem?

Bijdrager
    Nikita

Heb je het een en ander openstaan ervan?

Bijdrager
    Amon

Nee, heb voor de zekerheid ook nog even opnieuw opgestart.

Bijdrager
    Nikita

Ow typisch… Bij mij was het geen probleem…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.