8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Backup instelling

Ik ben op zoek naar een backupinstelling.  Niet gewoon Icloud  Gmail of Onedrive  maar echt een service die bedoeld is als backup.

Iemand een suggestie?  De clouds werken niet geweldig of te ingewikkeld,  ik heb al Onedrive gehad (5 TB bij mijn Office abonnement maar dat was bij 100 bestanden stoppen bij elk bestand omdat het niet aan de norm voldeed, meer dan 3 achter de punt, verkeerde letter,  schoot niet op.  Google one 10 euro per maand,  2 terrabyte maar na 1 jaar waren al mijn video’s weg.

Bijdrager
    Hansi2124

Externe harde schijf of SSD met een backup programma, zoals SuperDuper! of CCC (werken nog niet op Big Sur).

Bijdrager
    bonestaak

Ik werk ook nog niet op Big Sur vanwege incompatibiliteit met Line 6 materiaal zoals Helix en Variax.

Ik zoek inderdaad ook (nog steeds) een externe harde schijf met SSD op thunderbolt of USB C   Maar ik wil daarnaast dus ook extern opslaan en mijn ervaringen met Clouds zijn niet geweldig (overigens zijn die ook niet echt bedoeld als backup wat mijn bedoeling wel is).  Vroeger gebruikte ik ook Time Machine maar die moest ik altijd na 2 of 3 maanden opnieuw uitvoeren.  Is vreselijk traag.

Bijdrager
    fatboysmart

TM werkt prima. Zeker niet traag hier.

Inactief
    Anoniem

Backblaze. Die is wel bedoeld als echte online backup service, niet als synchronisatie-dienst zoals iCloud of DropBox. €5 per maand (nog minder als je voor 2 jaar betaalt), onbeperkte (!) opslag. Al bijna 10 jaar in gebruik en inmiddels 8 TB online, zonder ooit een hickup of probleem.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Hansi 2124,

CCC wekt prima met Big Sur, alleen wanneer je bootable wilt moet je dat zelf regelen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door JoopJoopJoop.
    Bijdrager
    Hansi2124

Dus werkt dat eigenlijk niet prima;-)

Het handige is juist de bootable functie.

Maar ik lees op hun website dat het wel bootable is op Intel-based Macs.

https://bombich.com/blog/2020/11/03/yes-you-can-have-bootable-backups-on-macos-big-sur

Bijdrager
    McJohn

De beste backup is inderdaad een combinatie van online en offline.
    Offline: kloon(s) via Carbon Copy Cloner. Time Machine gebruik ik al jaren niet meer.
    Online: BackBlaze. Ben ik supertevreden over. Quasi geen configuratie nodig, werkt meteen, ongelimiteerd.

Zoals je op andere websites zal lezen is online backup niet gelijk aan online storage.
    Online backup: BackBlaze, Carbonite …
    Online Storage: Sync.com, Dropbox, pCloud, …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.