2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Figlio

backup installeren

Ik heb mijn macbook moeten laten repareren bij de mediamarkt. Aangezien ik geen back-up van het systeem had gemaakt heeft de mediamarkt dat voor mij gedaan. Nu heb ik de laptop terug en staat er in het bureaublad een map met daarin twee mappen van de twee gebruikers van de laptop. In de mappen staat de map indeling van de mac. VRAAG: Hoe krijg ik de inhoud netjes terug op mijn mac (incl. instellingen enz.)?

Bijdrager
    iHam

Als ik het goed begrijp zijn de mapstructuren van de twee gebruikers opgeslagen in de twee mappen. Dit betekent dat als je een map opent je afbeeldingen, documenten, films, etc. ziet. Als dat zo is, dan is er geen gebruik gemaakt van het Time Machine programma op je Mac door de Media Markt en zal het terugzetten niet gemakkelijk gaan. Je zal zelf weer twee gebruikers moeten aanmaken op je Mac om dan vervolgens bijv. de Documenten map onder je gebruiker vervangen met die in de Back-up map.

Als de bestanden in de mappen .sparsebundle bestanden zijn. Dan zijn het wel backups van Time Machine. In dat geval moet je even opzoeken hoe je dat handig kan terugzetten. Ik heb geen ervaring met het terugzetten van 2 gebruikers.

Let op: Ik ken de situatie natuurlijk niet. Ik kan niet garanderen dat het werkt of dat het klopt wat ik hier zeg.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.