11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    pacco

backup grote bestanden naar windows 2003

Hoi,

Ik wil graag grote bestanden (tot zo’n 16 gig per bestand) vanaf een G5 met OSX kopiĆ«ren naar een windows 2003 storage server. Dit is geen probleem voor kleine bestanden, maar grote bestanden (en ook bestanden met lange namen) worden geweigerd. Waarschijnlijk komt dit door beperkingen van Appletalk?!

Bestaat er software op (of voor) de Mac om dit wel voor elkaar te krijgen?

Groeten,

Frank

Bijdrager
    basiel

gebruik voor files over te zetten een protocol dat daarvoor gemaakt is namelijk FTP zet een FTP server op op je windhoos 2003 server en dan kan je probleemloos files overzetten.

Basiel

Bijdrager
    pacco

Worden lange bestandsnamen (31 of zo) dan wel ondersteund? FTP is eenvoudig, maar niet zo overzichtelijk.

Er is geen speciale backup software?

Grt,

Frank

Bijdrager
    AppletjeEitje

Ik zou wel sFTP gebruiken (secure FTP). Een makkelijkere oplossing ligt maar helemaal aan de situatie. Als de windows machine naast de Apple staat is een externe hd/netwerk verbinding/etc. veel makkelijker, maar dat zal wel niet het geval zijn(?).

Bijdrager
    mvdenberg

Hoe je de bestanden op de windows2003 server zet, maakt niet uit. Vermoedelijk zal het via een bekabeld tcp/ip netwerk gaan. (netwerkshare).
    Omdat je bestanden wegschrijft naar een NTFS volume, zou hier de beperking in kunnen zitten: ik weet niet uit mijn hoofd wat de maximale grootte is voor een bestand, maar zou inderdaad 16Gb kunnen zijn. NTFS kan lange bestandsnamen aan, alleen staat het bepaalde tekens niet toe die het apple filesystem wel toestaat.

Bijdrager
    AppletjeEitje

NTFS:

Max File Size: Limit Only by Volume Size
    Max File Name Length: Up to 255

Bijdrager
    mvdenberg

@ pacco:
    – is er voldoende ruimte vrij op de serverlocatie van de windows machine?
    – welke foutmelding krijg je exact
    – heb je al contact gezocht met de beheerder van de windows machine?
    – hoe kopieer je je data (op welke manier)?

Bijdrager
    pacco

De G5 hebben we in de studio staan. Hierop worden audio projecten gemaakt. De projecten bestaan uit mappen met meerderde bestanden. Deze bestanden kunnen b.v. 2 gig zijn, maar sommige zijn wel 20 gig. Bestandsnamen worden automatisch door de software gegenereerd. Deze namen zijn soms wel 40 tekens lang.

Via een netwerk is de Mac verbonden met de Windows 2003 server. Deze server “praat” Appletalk en TCP/IP.

Als ik via een pc verbind en grote bestanden met lange namen op de server zet (unc share), dan is dat geen enkel probleem. Als ik vervolgens met de Mac verbind, dan zie ik wel de mappen en bestanden met korte bestandsnamen, maar die met lange bestandsnamen niet. Ook kan ik vanaf de Mac geen grote bestanden (ik geloof 2 gig) of bestanden met lange namen op de server zetten.

Beats me!?

We hebben nu geprobeerd de projecten te stuffen, maar ook dan lopen we tegen de limitatie van 2 gig aan.

De foutmelding die we krijgen is: unexpected error -1309.

Suggesties en tips zijn van harte welkom!

Grt,

Frank

Moderator
    unSOUND

Domme vraag misschien: mvdenberg gaat er van uit dat het een NTFS schijf is, maar is dat eigenlijk wel het geval ? Daar heb ik de topicstarter namelijk niks over zien zeggen….

Bijdrager
    pacco

Yep, het is een NTFS schijf en de map deel ik door middel van computer management in windows. Daar kan je bij shared folders opgeven dat je een nieuwe share wilt aanmaken en een share voor Apple Macintosh opgeven.

Het vreemde is en blijft dat je wel vanaf de pc kant grote bestanden erop kan zetten, maar dus niet vanaf de Mac.

Bijdrager
    pacco

Allemaal enorm bedankt voor de input!

Ik ben eens verder gaan nadenken en gecheckt wat voor soort verbinding er was opgezet met de server.

Als je de servernaam invult bij “verbind met server”, dan wordt er standaard een afp-verbinding opgezet. Een afp-verbinding heeft bepaalde beperkingen, waaronder de lengte van een bestandsnaam en de grootte van bestanden.

Wanneer ik opgeef dat het een cifs-verbinding moet zijn (cifs://servernaam), dan wordt de verbinding behandeld als een windows verbinding en zijn de beperkingen niet van toepassing!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.