16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    jgroz

Time Machine backup via iCloud-opslag?

Hallo allemaal

Ik wil een reserve copy maken van mijn mac air

Kan dit via time machine in combinatie met iCloud opslag ipv een appartement harde schijf?
    Maakt hij ook van mijn mail een copy ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden geleden door  Raymon. Reden: Titel verduidelijkt

Moderator
    Raymon

Time Machine kan helaas alleen naar een lokale schijf backuppen en niet naar iCloud-opslag. Het wordt wat mij betreft wel eens tijd dat Apple dit doet. Time Machine neemt ook je mailbox mee, maar die staat in de meeste gevallen al lokaal op de server van je provider als je IMAP gebruikt.

Als je een backup in de cloud wil, kan je eens naar Backblaze. Ik gebruik dit zelf al jaren naar tevredenheid.

Moderator
    Night

Een andere mogelijkheid is om je backups te maken m.b.v. bijvoorbeeld Carbon Copy Cloner naar een virtual harddrive die verbonden is met één van de clouddiensten, zoals Dropbox, oneDrive of Google Drive. Een mooi voorbeeld is ExpanDrive.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    SvS

Omdat het hen misschien wèl goed bevalt, Susan?

Bijdrager
    IGBA

Geweldig stuk, Susan. ” Time Machine is a good first line of defence, but due diligence dictates supplementing it just to be sure.”

Dit geldt namelijk voor ELKE backup-methode. Simpel gezegd: één backup is geen backup. Ja, duh.

Moderator
    Night

Precies. TimeMachine is makkelijk en vraagt normaal gesproken geen omkijken. Maar zekerheid voor alles: Zorg daarnaast voor een bootable clone (met bv CCC) en een off-site (cloud) backup.

Bijdrager
    APPLEHARRY

@raymon: “Als je een backup in de cloud wil, kan je eens naar Backblaze. Ik gebruik dit zelf al jaren naar tevredenheid.”
    Werkt dit direct vanaf de Mac ? Zonder gekoppelde schijf direct naar blackblaze ?

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige link verwijderd door moderator

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  SusanUSA.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat heb jij toch voor een vreselijker ervaring gehad met TM.
    Maar als jij denkt dat jouw probleem ook andermans probleem is, dan heb je het toch mis. TM werkt prima en betrouwbaar, zo blijkt elke keer weer.

Bijdrager
    csteelooper
    SusanUSA op 27 juni 2017

TimeMachine vraagt geen omkijken. Een veel gebruikt argument. Maar mensen vergeten dat een back up programma zich pas bewijst als er iets teruggehaald moet worden. En ach, wat levert Time Machine dan een problemen op.

Explain yourself, please…! Ik gebruik Time Machine al een eeuwigheid en heb al (letterlijk) miljoenen keren zonder problemen spul teruggehaald. Bestanden, bookmarks, you name it, ik heb het terug gezet. Ook een aantal keer zonder problemen full restores gedaan, dus ik weet écht, met de beste wil van de wereld, niet waar je het over hebt…!

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige link verwijderd door moderator

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  SusanUSA.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    digideon

Eeuhm, het internet staat ook vol met mensen die wel tevreden zijn over de betrouwbaarheid van TimeMachine, dus wie heeft er dan gelijk?;-)

Bijdrager
    digideon

Als je telkens blijft beweren dat TimeMachine “ook wel eens goed gaat” dan doet dat er inderdaad niks aan af. Maar dat lijkt zeer onwaarschijnlijk, want als het zo rampzalig gesteld zou zijn met TM zou je gezien de miljoenen macgebruikers die TimeMachine gebruiken er veel meer over lezen dan alleen op fora zoals deze.

Belangrijkste in deze, zoals eerder gezegd, 1 backup is nooit genoeg, dus naast TimeMachine nog een andere backup is hoe dan ook aan te bevelen.

Moderator
    Night

Ook andere backup programma’s kunnen wel eens een steekje laten vallen. Elk backup systeem heeft zijn eigen voor- én nadelen.
    Het voordeel van Time Machine (boven ALLE andere programma’s), is dat het nagenoeg direct werkt. Dat wil zeggen dat nieuwe bestanden automatisch worden toegevoegd. Bij andere programma’s stel je zelf een backup interval in. Dat houdt als risico in, dat nieuwere bestanden nog niet zijn gebackupd voordat die termijn is verstreken.

Maar we dwalen af. De vraag van TS was: Kun je een TM een backup op een clouddisk laten maken?

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 4 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag
    SusanUSA op 28 juni 2017

Jullie leven toch niet onder een steen? Het internet (en ook hier op OMT) staat vol met mensen die problemen ondervinden bij het terughalen van gegevens m.b.v. Time Machine.

Het “hele internet” (en ook hier op OMT) staat vol met problemen met Mac’s, iPhone’s en dergelijken; erger: ook met Apple spul wat zelfs helemaal kapot is.
    Daar doet het feit dat het ook wel eens goed gaat natuurlijk niks aan af.

Pfff.

Bijdrager
    GoeieDag

Lol, zegt een wichtje die net droog achter de oren is.:-D

(NB: het citeren van hele teksten boven je is ook al geen uiting van goed verstand.)

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  GoeieDag.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.