11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

backspace toets erg langzaam (opgelost)

medemaccers,

als ik mijn backspace toets ingedrukt hou zou normaal gesproken een zin snel moeten verdwijnen, echter bij mij doet hij dat sinds vandaag erg langzaam. als ik elke keer de backspace toets indruk dus letter voor letter gaat veel sneller iemand een idee hoe dit kan ?

Bijdrager
    Eelke

Al een keer opnieuw opgestart?

Bijdrager
    Yaris

Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis > Toetsenbord > Toetsrepeteertempo snel of Repeteervertraging kort.

Bijdrager
    Eelke

Daar dacht ik eerst ook aan, maar dan zou dat bij alle toeten vertraagd moeten gaan?
    Volgens de TS komt het alleen voor bij de backspace

Bijdrager
    Yaris

Waar schrijft hij dat het enkel de backspace is? Andere toetsen heeft hij waarschijnlijk nog niet geprobeerd.

Bijdrager
    Eelke

Hij schrijft het niet letterlijk. Daar heb je gelijk in. Maar ik ga er toch wel van uit dat de TS het nodige heeft geprobeerd.
    Laten we reactie afwachten :)

Bijdrager
    arw

ja inderdaad het was Toetsrepeteertempo snel of Repeteervertraging kort heel erg bedankt voor het advies

Bijdrager
    palahala

Iets anders: de meeste mensen vinden het gemakkelijker om Shift ingedrukt te houden en dan met de cursortoetsen te selecteren wat je wilt verwijderen. Daarna één druk op Delete.

Voordeel(tje): je hebt iets meer controle over wat er gebeurt. Selecteer je teveel, dan gewoon even de andere kant op met de cursortoetsen. Met Option-Links of Cmd-Rechts ga je meestal per woord tegelijk, met Cmd-Links of Cmd-Rechts meestal naar het begin of eind van de regel. En als je na drukken van Delete toch besluit dat ongedaan te maken, dan geeft drukken van Cmd-Z meteen de hele tekst terug, niet teken voor teken.

Bijdrager
    essiw

En wat heeft dit met het topic te maken?

Bijdrager
    Yaris

Het is een truc om niet karakter voor karakter te backspacen maar alles in één keer te verwijderen.

Bijdrager
    palahala

Inderdaad. En geloof me, ik zit vaak naast mensen om ze iets uit te leggen, en dan zie ik heel veel tijd verloren gaan doordat mensen hele regels met Backspace verwijderen.

Er zijn ook heel veel mensen die Backspace gebruiken als ze iets vergeten zijn, en dus eigenlijk alleen maar een paar tekens achteruit willen om iets in te voegen, om daarna aan het eind van de regel weer verder te gaan. Als je dan uitlegt hoe je snel je cursor kunt bewegen, en snel weer aan het eind van de regel komt, dan gebruiken mensen voortaan geen Backspace meer om iets in te voegen…:-)

In dat kader, ook niet helemaal on-topic maar wél goed om te weten: als je in Firefox Cmd-Links gebruikt om in een editor veld naar het begin van de regel te gaan, dan wil Firefox nog wel ’s naar de vorige pagina gaan — en weg is je tekst. Dat is gelukkig op te lossen met de keyconfig add-on (en blijkbaar ook met keyfixer, maar dat heb ik niet getest).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.