15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mt

backlight powerbook 15″ superdrive niet te vinden ?

nieuw powerbook 15″ superdrive M9422N/A – alles geinstalleerd

kan backlight verlichting van toetsenbord niet regelen – regelpaneel ontbreekt

wie herkent dit .. en heeft oplossing ?

Bijdrager
    Richie79

De F8 tot F10 keys zijn de keys waarmee je handmatig je backlight verlichting van je toetsenbord kunt regelen. Maar probeer het wel eerst in een donkere omgeving :D

Bijdrager
    Macosx

Staat in de Handleiding , werkt alleen als het donker wordt en dan kun je met de toetsen de helderheid regelen.

:finderoud:

Bijdrager
    mt

maar ik het regelpaneel van toetsenbord zag ik het bij een andere pbook wel zitten, en bij mij ontbreekt dat regelpaneel voor de verlichting ..

”Richie79″

De F8 tot F10 keys zijn de keys waarmee je handmatig je backlight verlichting van je toetsenbord kunt regelen. Maar probeer het wel eerst in een donkere omgeving :D

Bijdrager
    4iam

enige wat ik heb

system preferences>keyboard&mouse>keyboard = vinkje bij illuminate keyboard in low light conditions

PB 17″ 1,33 Ghz. OSX.3.5

Bijdrager
    Richie79
    ”mt”

maar ik het regelpaneel van toetsenbord zag ik het bij een andere pbook wel zitten, en bij mij ontbreekt dat regelpaneel voor de verlichting ..

”Richie79″

Welk model pbook heb je eigenlijk als ik vragen mag ? Ik heb zelf de 1.5 ghz model en daar zit het wel namelijk bij de 15inch superdrive.

Bijdrager
    Esquare
    ”mt”

Bedoel je nou dat je geen regelpaneel “Keyboard & Mouse” (Toetsenbord en muis) hebt?

Bijdrager
    mt
    ”Esquare”
    ”mt”

Bedoel je nou dat je geen regelpaneel “Keyboard & Mouse” (Toetsenbord en muis) hebt?

het regelpaneel wel, maar ik het regelpaneel geen bediening backlight !

Bijdrager
    Esquare
    ”mt”

het regelpaneel wel, maar ik het regelpaneel geen bediening backlight !

Staan op de toetsen F8-F10 wel symbooltjes voor het regelen van het backlight? En werkt die toetsenbediening ook?

Bijdrager
    Richie79

Denk als er niets op de F8-F10 toets staat dat je dan geen backlight hebt.

Bijdrager
    ePod

Óf je hebt een PowerBook zonder oplichtend toetsenbord, óf je OS is niet up-to-date (al lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een OS-versie van vóór OS 10.3 hebt geinstalleerd).

Edit: bij nader inzien, de eerste alu PowerBooks met een ‘backlit’ toetsenbord, kwamen met OS 10.2….

Bijdrager
    mt
    ”ePod”

Óf je hebt een PowerBook zonder oplichtend toetsenbord, óf je OS is niet up-to-date (al lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een OS-versie van vóór OS 10.3 hebt geinstalleerd).

op de F8 toets staat een liggend streepje en F9 Streepje met puntjes erboven F10 streepje met (halfrond) streepjes er boven…

Bijdrager
    mt
    ”ePod”

als ik op F9 druk gaan al mijn windows uit elkaar zoals het hoort dus moet er eerst een functie toets ingedrukt worden??

Bijdrager
    Richie79
    ”mt”
    ”ePod”

als ik op F9 druk gaan al mijn windows uit elkaar zoals het hoort dus moet er eerst een functie toets ingedrukt worden??

Je hebt dan de powerbook zonder backlight verlichting. Als het met was geweest dan zou die het moeten doen en zou je bij FN + F9 toets expose e.d moeten krijgen.

Bijdrager
    ePod

Vreemd, ik heb namelijk ook ergens gelezen dat de PB’s die het niet hebben, óók niet die symbooltjes hebben…..

…maar misschien vergis ik me.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.