17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

[Background] Safari vs FireFox colors

Beste OMT-leden,

Voor mijn stageopdracht ben ik een website aan het ontwikkelen. Op deze pagina’s komt meer informatie over gemaakte iPhone Apps.

Al het werk heb ik in photoshop gemaakt (RGB), maar heb ik gigantisch kleur verschil tussen Safari en FF. Ben zelf een erg grote safari fan maar deze doet het het slechts van de twee.

Heeft dit iets te maken wanneer ik de beelden kan omtoveren naar sRGB? Zoja, hoe doe ik dit binnen photoshop?

Mvg,

Bijdrager
    Jeroen Ruiter
    Bijdrager
    Sunneh

Bedankt jeroen, heb het snel bekeken maar het probleem is nu alleen dat juist safari “the troublemaker” is =)

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ja, dat zag ik net ook ,maar het probleem is omgekeerd toch wel het zelfde, dus iets in deze richting moet het dan wel wezen toch?

Bijdrager
    Sunneh
    ”Jeroen

Ja, dat zag ik net ook ,maar het probleem is omgekeerd toch wel het zelfde, dus iets in deze richting moet het dan wel wezen toch?

Het probleem zijn denk ik de kleurinstellingen. Ik heb ook me twijffel of het iets met sRGB en normaal RGB te maken heeft..

Normaal gesproken heb ik ook maar een klein beetje kleur verschil.. maar nu is het vrij extreem. Kan eventueel screenshots even plaatsen.

Edit: Screenshots met het verschil wat ik bedoel:

FireFox

Safari

Bijdrager
    tdwesten

En als je nou een css uitzondering maakt voor Safari met #314169 als background-color.
    [code:1:3414839e85]<!–[if Safari]>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="safari.css" media="screen">
    <![endif]–>[/code:1:3414839e85]

Bijdrager
    Sunneh
    ”tdwesten”

En als je nou een css uitzondering maakt voor Safari met #314169 als background-color.
    [code:1:d26f69f1a4]<!–[if Safari]>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="safari.css" media="screen">
    <![endif]–>[/code:1:d26f69f1a4]

Briljante oplossing.. had er nog niet aan gedacht :). Het is wel een “dirty” hack maar het zal moeten werken.. thanks!

Bijdrager
    tdwesten

klopt! :wink:

Bijdrager
    Sunneh

Hmz.. noob vraag nu alleen, moet de code onder de huidige stylesheet zetten? (tussen de heads)

Hmz.. heb het geprobeerd maar krijg het alsnog niet aan de gang..

Bijdrager
    tdwesten

Na even te hebben getest blijkt mijn oplossing van hier boven niet te werken, wel heb ik wat lees martiaal: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=220558
    http://css-tricks.com/color-rendering-difference-firefox-vs-safari/

Bijdrager
    Sunneh

Bedankt voor het leesvoer TD, opeens bedacht ik me een “oldskool manier”.

Ik heb nu mijn achtergrond als background-image, repeat-x (2px x 900px). Binnen de browser zie je geen verschil meer.. maar wanneer je beide schermen opent en naast elkaar zet.. tsja.

Bijdrager
    tdwesten

Die is inderdaad heerlijk oldskool:) maar waarom geen 2x2px,?

Bijdrager
    Sunneh
    ”tdwesten”

Die is inderdaad heerlijk oldskool:) maar waarom geen 2x2px,?

Gradient =(

Bijdrager
    Nietzman
    ”Jeroen

Kan je hier iets mee?

http://www.appletips.nl/kleurverschillen-tussen-safari-en-firefox/

:’)!

Wat een non-oplossing. Safari is een van de enige browsers die kleurprofielen ondersteund, maar in plaats van dat je gewoon het kleurprofiel van je afbeeldingen stripped en zo zónder dirty hacks je sites prima werkend krijgt ga je die andere niche-browser kleurprofielen laten lezen.

Gewoon strippen die kleurprofielen, dan ziet ‘ie er overal hetzelfde uit. Ook in IE.

Bijdrager
    Sunneh
    ”Nietzman”
    ”Jeroen

Kan je hier iets mee?

http://www.appletips.nl/kleurverschillen-tussen-safari-en-firefox/

:’)!

Wat een non-oplossing. Safari is een van de enige browsers die kleurprofielen ondersteund, maar in plaats van dat je gewoon het kleurprofiel van je afbeeldingen stripped en zo zónder dirty hacks je sites prima werkend krijgt ga je die andere niche-browser kleurprofielen laten lezen.

Gewoon strippen die kleurprofielen, dan ziet ‘ie er overal hetzelfde uit. Ook in IE.

Hoe strip ik me kleuren profiel?:)

Bijdrager
    Nietzman

Volgens mij was dat gewoon een kwestie van “ICC profile” uitvinken in het Safe-for-web venster. (Mits JPEG.)

Bijdrager
    iJoost

1) Gewoon converteren (niet toekennen) naar sRGB.

2) Daarna er voor zorgen dat de kleur goed is. Met Levels en Curves in Photoshop kom je een heel eind (en een gekalibreerde monitor, zodat je kunt zien wat je eigenlijk aan het doen bent, helpt ook ;-).

3) Er is geen drie want dan is ie in alle browsers (inclusief IE) hetzelfde.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.