7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn888

background activity

Ik lees ervaringen rond de iPhone4 en zie dat batterijduur vooral is gerelateerd aan activiteit van apps op de achtergrond.
    Als ik mijn 4 een dag niet gebruik (en niet beweeg) is dat soms 25% batterij leeg, soms 75%. Ik druk altijd op home toets voordat ik telefoon wegleg, dus alleen maar apps op de achtergrond.
    Om er achter te komen welke apps gebruik maken van 1)processor 2)gps 3)wifi 4)g3, en dat in een soort ranking. Dit zou toch moeten kunnen met een soort “Background activity app”.
    Weet iemand of zoiets bestaat?

Ik heb nu wel 2 batterij-apps gekocht, die geven minuten aan per ‘soort’ applicatie, maar dat is een indeling waarin ik echt niet kan herkennen welke app mijn batterij opeet….

Bijdrager
    hansiedejong

Waarom stop je die apps gewoon niet, dubbel klik op de home button, icoon lang ingedrukt houden en dan op het minnetje drukken. Kijk dan eens hoe je batterij het doet.

Bijdrager
    martijn888

trial&error kost me veel te veel moeite.
    het zou toch mooi zijn als er een soort monitoring app is die zegt “let op: app X die je hebt draaien zorgt ervoor dat je batterij 3x zo snel leeggetrokken wordt dan toen hij nog niet draaide”
    zou ik best 5euro voor over hebben zo’n app

Bijdrager
    iep

Waar je op zou kunnen letten is het gebruik van push notifications en gps. Dat gps is makkelijk te herkennen aan dat pijltje rechtsbovenin. Voor de rest blijft het zonder jailbreak inderdaad nogal trial & error. Met een jailbreak kun je zo’n monitor geval installeren waarmee je dit soort zaken in de gaten kunt houden.
    Verder geldt dat je er vanuit moet gaan dat iedere app die open staat wel iets aan resources en dus stroom gebruikt, ook al is het vrijwel nihil. Dat kan soms ook nog wel eens het verschil in stroomverbruik per dag verklaren, het verschil is niet alleen gigantisch zoals je nu hebt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Backgrounded apps gebruiken doorgaans geen CPU en dus ook geen batterij. Ze gebruiken alleen RAM en dat maakt niet uit, je RAM staat toch altijd 100% aan.

Alleen die apps die multitasking functies hebben die -actief- blijven kosten extra batterij. Denk aan GPS, denk aan downloads, denk aan streaming. Etc.

Bijdrager
    iep

Background apps gebruiken doorgaans cpu en geheugen alleen uiterst minimaal waardoor je het niet op zult merken. De multitasking apps zijn veel actiever en gebruiken dan ook meer cpu en geheugen. Die informatie (incl. metingen wat er precies gebruikt wordt) kun je wel op internet vinden mocht je daar meer over willen weten.

Bijdrager
    martijn888

Bedankt voor de reacties
    Ik begrijp dat er voor een ge jail breakte telefoon wel een monitoring app is?
    Hoe zou die heten? Dank allemaal

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.