12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mokemique

backend niet meer te bereiken via localhost MAMP

Hallo. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Ik heb een localhost voor een testsite gemaakt via MAMP. Nu kan ik niet meer op de backend. Frontend is normaal te bereiken, echter ik kan niets meer veranderen aan de site en deze is nog lang niet klaar.
    Heel irritant, want dit is al de derde keer dat dit gebeurd. Voorheen steeds alles opnieuw geïnstalleerd en helemaal opnieuw begonnen met de content. Daar heb ik nu echt geen zin meer in. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ik ben een beginner dus niet al te moeilijk doen:wink:

Bijdrager
    Shmoo

Wat zie je als je /wp-admin/ achter je url type?

Krijg je iets van een foutmelding?
    Soms helpt het als je MAMP afsluit ( server stoppen ) en dan de computer herstarten.

Bijdrager
    mokemique

Dat eerste moet ik nog proberen. Doe ik morgen. De rest heb ik al geprobeerd maar dat verandert niets.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Misschien handig als je precies vertelt wat er fout gaat.
    Weet je zeker dat je de goede URL intypt?
    Krijg je wel de inlogpagina te zien? krijg je een foutmelding?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Dat eerste moet ik nog proberen. Doe ik morgen

ehh, maar hoe probeer je dan in te loggen?

Bijdrager
    mokemique

In mijn browser staat localhost:8888 en verder niets. Dit geeft enkel de frontend te zien.
    Zonet wp-admin/ achter de url getyped en dan komt het inlogscherm van wordpress tevoorschijn. Gebruikersnaam en wachtwoord ingetyped en het doet het weer. Op de een of andere manier was ik dus uitgelogd.

Maar hartstikke bedankt voor het meedenken. Scheelt een hoop extra werk?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Goed dat het opgelost is. Dat gedoe met localhost en die poortnummers is onhandig en lastig te onthouden.

Volgende keer dat je een lokale site bouwt moet je eens kijken naar AMMPS