12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mokemique

backend niet meer te bereiken via localhost MAMP

Hallo. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Ik heb een localhost voor een testsite gemaakt via MAMP. Nu kan ik niet meer op de backend. Frontend is normaal te bereiken, echter ik kan niets meer veranderen aan de site en deze is nog lang niet klaar.
    Heel irritant, want dit is al de derde keer dat dit gebeurd. Voorheen steeds alles opnieuw geïnstalleerd en helemaal opnieuw begonnen met de content. Daar heb ik nu echt geen zin meer in. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ik ben een beginner dus niet al te moeilijk doen:wink:

Bijdrager
    Shmoo

Wat zie je als je /wp-admin/ achter je url type?

Krijg je iets van een foutmelding?
    Soms helpt het als je MAMP afsluit ( server stoppen ) en dan de computer herstarten.

Bijdrager
    mokemique

Dat eerste moet ik nog proberen. Doe ik morgen. De rest heb ik al geprobeerd maar dat verandert niets.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Misschien handig als je precies vertelt wat er fout gaat.
    Weet je zeker dat je de goede URL intypt?
    Krijg je wel de inlogpagina te zien? krijg je een foutmelding?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Dat eerste moet ik nog proberen. Doe ik morgen

ehh, maar hoe probeer je dan in te loggen?

Bijdrager
    mokemique

In mijn browser staat localhost:8888 en verder niets. Dit geeft enkel de frontend te zien.
    Zonet wp-admin/ achter de url getyped en dan komt het inlogscherm van wordpress tevoorschijn. Gebruikersnaam en wachtwoord ingetyped en het doet het weer. Op de een of andere manier was ik dus uitgelogd.

Maar hartstikke bedankt voor het meedenken. Scheelt een hoop extra werk?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Goed dat het opgelost is. Dat gedoe met localhost en die poortnummers is onhandig en lastig te onthouden.

Volgende keer dat je een lokale site bouwt moet je eens kijken naar AMMPS
    Zeker als je vaak lokale sites installeert of moet managen is het zoveel prettiger.

http://www.ampps.com

Bijdrager
    Shmoo

Niks er van..

Het is zo duidelijk dat het hier gaat om iemand die ‘nergens’ verstand van heeft (sorry;! ), niet echt van computers, helemaal niet van servers en ook niet heel erg veel van WordPress terwijl ze waarschijnlijk maar enkel één eigen site lokaal wilt bouwen uit veiligheid naast de officiële site online.

Dit soort mensen horen gewoon de Bitnami Stack met WordPress te downloaden, dat is een programma dat je installeert zoals elk andere programma op je computer en daar zit WordPress plus al het server goede al in verwerkt. Nergens meer omkijken naar en dit past ideaal bij mensen die hun eigen site op de computer willen installeren.
    https://bitnami.com/stack/wordpress

Bijdrager
    Koning Frank

Best grappig dat OP geen woord over WordPress rept en Shmoo het toch goed heeft.

Bijdrager
    mokemique

Even een reactie op alles hierboven. Ik ben inderdaad beginnend, maar leer snel :wint:
    Begin januari heb ik mijn eerste website gemaakt via “wix”. Ik ben een bedrijfje begonnen in leefstijlverandering bij kinderen naast mijn bestaande baan. Het is allemaal erg kleinschalig en daarom moet ik de kosten drukken. “Wix” vind ik behoorlijk prijzig en daarom dacht ik via wordpress een nieuwe site te gaan maken. Ik denk dat dat veel goedkoper is.
    Nu heb ik een domeinnaam die ik graag wil behouden. Dus een localhost aangemaakt en hier een testsite gemaakt die ik januari 2017 wil gaan gebruiken op de reeds bestaande domeinnaan.
    http://www.devoedingsambulance.nl

Dat is een beetje het verhaal. Veel verstand van computers heb ik dus niet, maar met een beetje google en doorzettingsvermogen groei ik de goede kant op.
    hartstikke bedank voor jullie hulp!

Bijdrager
    Koning Frank

Als je op je plaatje links naast je berichtje klikt, kan je je bericht bewerken.

Bijdrager
    mokemique

dankjewel

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.