One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Back up't TimeMachine alles?

Back up't TimeMachine alles?

Profielfoto van Mrwhoopie

Mrwhoopie op 04 december 2017 #

Ik heb een MB waar de optische baai heeft plaats gemaakt voor een HDD,word deze HDD ook gebeackup’t in TimeMachine?

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 04 december 2017 #

Als je die niet uitsluit (van backup), wel.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 04 december 2017 #

Dan is niet je opstartschijf? Ik neem aan dat ie in Finder als een externe schijf? Dan wordt ie standaard niet meegenomen in een TM backup. Je kunt dat gewoon zien als je in de TM kijkt?
Maar je kunt een externe schijf wel door TM laten meenemen, door ‘m uit de automatische uitsluiting te halen.

Profielfoto van MrBelloNLD

MrBelloNLD op 04 december 2017 #

Interne disks worden standaard meegenomen in TM backup tenzij uitgesloten in de tm-prefs, dus tbbz had het goe

Profielfoto van GoeieDag

“tbbz had het goe”  Zelfs als je uit Brabant komt klinkt het niet.

Maar on-topic: Is dat zo?
Er is bijna geen duidelijke info over te vinden; er zijn dan ook niet veel Mac’s met meerdere interne drives, maar voor zover ik het zie doet TM alleen standaard de opstartschijf. En dan nog: wordt deze bijzondere schijf van TS als een interne of een externe schijf gezien?

Vandaar de vraagziek vond ook nergens info,maar idd hij ziet de schijf als interne schijf.Bedankt allen.

Profielfoto van koen

koen op 04 december 2017 #

Wat is ‘vraagziek’ en ‘tbbz’ ?

vraagziek is blijkbaar een autocorrect op vraag stel:wink: sorry was dus een typpo

Profielfoto van GoeieDag

‘tbbz’ was app spelling voor TheBigZ, vermoed ik.:-|

@mrwhoopie, begrijp ik dat je nu ziet dat die schijf wordt meegenomen in de TM backup?

Profielfoto van MrBelloNLD

MrBelloNLD op 05 december 2017 #

inderdaad bedoelde ik tbz wijzend naar thebigz
wat je bedoelt met app-spelling weet ik niet, je mag het ook tikvout noemen:-)
vele “oudere” MacPro’s in handen gehad, met meerdere interne disks, en deze worden standaard allen meegenomen in timemachine backup. (tenzij in de systeemvoorkeuren uitgesloten)

Mrwhoopie op 06 december 2017 #

Klopt ze worden meegenomen in de back up.

Over dit topic

Gestart op 04 december 2017 door Mrwhoopie

Laatste reactie door Mrwhoopie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?