6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    HRM

Back-ups worden niet verwijderd uit de Trash

Ik kan de Trash van mijn externe HD niet leegmaken. Het zijn bestanden van mijn Time Machine.
    Een aantal van de backups zijn wel verwijderd via de trash maar 6 stuks blijven staan. Ik heb alles al geprobeerd maar blijf steeds de melding “System Integrity Protection” krijgen.
    Ik heb ook al geprobeerd om via Info de backups op unlocked te zetten. En via internet heb ik commando’s gevonden voor in de Terminal maar dat werkt ook niet. Ook heb ik de iMac opnieuw opgestart maar helaas werkt niks.
    Wie heeft de gouden Tip?
    (Inmiddels ben ik erachter hoe ik op een correcte manier de backups moet verwijderen. Maar dat is helaas mosterd na de maaltijd).

Bvd voor de reacties

Bijdrager
    mowat

En als je de System Integrity Protection uitzet lukt het dan ook niet ?

Bijdrager
    HRM

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Hoe doe je dat en is dat verstandig om te doen?
    Ik beschouw me als een licht gevorderde Mac gebruiker.

Bijdrager
    fred44nl

als je in Ternimal naar de Trash gaat, controleer dan eerst met het commando “ls”of je precies in de juiste Trash zit.
    daarna kun je die met het commando “sudo rm -r * verwijderen, maar dat wist je misschien al.
    als het om TimeMachine backups gaat, dan gaat het over vele duizenden bestanden en dat duurt heel erg lang.

mijn vraag is echter: heb je handmatig oude backups uit de parsebundle verwijderd ??
    zo ja, hou er dan rekening mee, dat dit niet bevorderlijk is voor de backup zelf.
    m.a.w. hiermee kun je de gehele backup gemakkelijk ernstig beschadigen, waardoor deze onbruikbaar wordt.
    dus als je ruimte te kort komt op de backup schijf, verwijder dan de gehele backup en begin overnieuw.

Bijdrager
    mowat

@hrm
    S.I.P. uitschakelen doe je zo :
    Best wel nadien terug inschakelen want het is een veiligheid die Apple ingebouwd heeft.
    http://www.iculture.nl/gids/system-integrity-protection-sip-mac-osx/

Bijdrager
    HRM

Ik heb de backups idd handmatig verwijderd met “Move to trash”.
    Ik heb zo juist geprobeerd of de back ups in de Timemachine nog werken en dit geeft gelukkig geen problemen.
    Van de SIP blijf ik af. Ik ben bang dat ik het risico loop op alleen maar meer problemen.
    Ik ga nog proberen om de Trash via een windows computer te legen. Kijken of dat kan…
    Voor de rest blijft het dan maar even zo, blijft dan maar in de Trash staan. Wat er verder in komt kan ik verwijderen met “cntr – empty immediately”.
    Als de externe HD niet actief is heb ik sowieso geen problemen.

Ik houd jullie op de hoogte of het met de Windows computer gaat lukken.

Bedankt voor jullie suggesties en hulp.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.