5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    frippeltje

Back-up’s maken over lokaal netwerk

Ik ben op zoek naar een programma dat geen datalimiet heeft bij het maken van backup’s via een lokaal netwerk.
    Vroeger maakte ik mijn backup’s op FW disk’s , maar sinds ik het nieuwe apple modem heb staan met daar aan een harde schijf gekoppeld wens ik nu alles via fast ethernet (802.1N) te laten verlopen.

Ik heb tot de dag van vandaag steeds met het programma silverkeeper gewerkt van lacie maar dit programma ondersteund niet meer dan 2 GB dataoverdracht via het netwerk.

Nu dacht ik , ik maak eens een proefaccount aan via .Mac en probeer apple backup 3 eens voor dit doel maar in proefversie kan je maar 100 MB per keer backuppen.
    Zo kom ik er dus niet achter of er een limiet op zit

Weet er iemand of er een datalimiet op backup 3 zit als je over een lokaal netwerk werkt ?

Zijn er nog andere alternatieven ?

Bijdrager
    PaneVino

Tja, ik ben niet zo bekend met Apple-progs, maar wel met de unix-commandline … Ik doe dat soort dingen altijd met het rsync commando.

rsync -avz /mijn/map_op_deze_mac anderemac:/map/op_anderemac/

Erg simpel, in gebruik, maar ook in mogelijkheden:)

Bijdrager
    iJos

Ik heb een paar dagen geleden de nieuwe airport extreme gekocht met daaraan de Lacie 500Gb Quadra. Voor een full-back-up van mijn homemap (incl klanten) zet ik toch echt even de Lacie met FW800 direct aan mijn MacBookPro! (In 30 minuten gepiept, via netwerk 7 uur)
    Voor bestanden openen, bewerken en opslaan is het netwerk heel geschikt. Ook voor mijn iTunesmap, enz.
    Back-up 3 is daar heel geschikt voor; eerst een full-backup, daarna de updates-backup. Kan tot vele Gb’s, vlgns mij geen beperking.
    Heb je hier iets aan?
    Groet
    Jos

Sleutelbeheerder
    Night
    ”frippeltje”

Ik heb tot de dag van vandaag steeds met het programma silverkeeper gewerkt van lacie

Dit is nu DejaVu geworden.

Bijdrager
    Sumar

Tri backup http://www.tri-edre.com/english/products/productsbackup.html

Ben het met iJos eens: eerst een backup maken als de schijf aan de mac hangt en dan bijwerken via het netwerk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.