3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    hen3

Back-up van SD materiaal op Blu-Ray disc

Ik heb een aantal home-videos (vakantie, verjaardagen, bruiloften etc) die ik inmiddels al in SD op m’n Mac heb staan. Nu wil ik daar een back-up van maken op een Blu-Ray disc. Dit hoeft niet met een fancy menu, gewoon in een data formaat is voldoende. Mijn vraag is: welk bestandformaat kan/moet ik hiervoor gebruiken. Het belangrijkste, naast compatibiliteit met Mac/OSX, is dat een standaard Blu-Ray speler het kan lezen en afspelen.

Voor het branden maak ik gebruik van Toast. Daarom lijkt ‘Mac Only’ mij niet de beste keuze. Blijft Mac & PC, UDF, ISO 9660 en Custom Hybrid over.

Wat raden jullie aan?

Bijdrager
    computer space

Waarom niet gewoon op HD. Kun je eventueel ook nog aan je blurayspeler hangen. MP4 en dan gewoon met Mpeg-4 video is qua compatibiliteit het best.

Bijdrager
    hen3

De kwaliteit van het bronmateriaal was niet super en destijds (20 tot 30 jaar geleden) niet in HD opgenomen. Dan is het in mijn optiek zonde van de tijd en ruimte om dat naar pseudo HD om te zetten. Vandaar mijn keuze om het voorlopig als ‘gewoon’ SD materiaal en inderdaad in MP4 op schijfjes te zetten.

Als ik trouwens de Wiki pagina voor Blu-Ray bekijk denk ik dat UDF het beste formaat is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.