13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    EvnL

Back-up van een domein

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in de Mac-wereld en dit is mijn eerste bericht op deze website.
    Ik heb zelf een MacBook Pro en over enkele dagen heb ik ook een Time Capsule in huis.

Nu weet ik dat ik met Time Machine mijn Mac kan back-uppen, maar is het ook mogelijk om een websitedomein te back-uppen door middel van Time Machine? Als dat niet het geval is, weet iemand dan andere handige manieren om automatisch back-ups te kunnen maken van mijn websitedata en eventueel ook de database, het liefst à la Time Machine? Uiteraard wil ik dat de geback-upte (is dat een woord?) bestanden op de Time Capsule komen te staan.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Edwin

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit forum.

Als je een website aanmaakt op je Mac dan maakt TM daar uiteraard ook een backup van. Dus wat je upload naar de server staat dan ook altijd op je Mac.
    Bovendien zorgt een goede webhoster ook voor een goede backup voor het geval hun systemen uitvallen.

Bijdrager
    EvnL

In principe staan alle websitedata op de server, Time Machine zal daar dan geen back-up van maken.

Bijdrager
    Hansi2124

Maar die data zal toch van je Mac af moeten gaan naar die server. Dus daar maakt TN gewoon een backup van, zoals ik al zei…..

Moderator
    unSOUND

Als je de beschikking hebt over de FTP gegevens van het domein kun je de hele site af en toe laten downloaden door een FTP programma. Die bestanden komen zo in jouw Thuismap of andere map op de harde schijf te staan, en worden dan meegenomen door Time Machine.

Bijdrager
    EvnL

@ Hansi2124
    Dat klopt, maar zodra de data op de website staat, verwijder ik het voor een groot gedeelte van mijn Mac.

@ unSOUND
    Maar dan is het alsnog niet automatisch, iets wat ik wel graag zou willen.

Bijdrager
    KarelWillem
    EvnL op 11 februari 2012