4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

Back up van bestanden aangemaakt in de laatste 30 dagen

Ik wil een back up maken van bestanden die ik in de afgelopen 30 dagen heb gemaakt. Ik wil deze back up dagelijks maken.

Ik gebruik ChronoSync om mijn back ups te maken. Ik kan in OX een slimme map maken met de bestanden die ik in de laatste maand heb aangemaakt. In ChronoSync kan ik echter een slimme map niet als bron bestand selecteren om een synchronisatie (back up) taak aan te maken. Als ik een slimme map opsla, moet ik deze eerst openen om de resultaten (bestanden aangemaakt in de laatste maand) zichtbaar te krijgen. De bestanden staan niet zonder deze te openen in de slimme map. Vermoedelijk omdat een slimme map een opgeslagen zoekopdracht is zonder resultaten. Die resultaten worden pas getoond na het uitvoeren van de zoekopdracht.

Iemand tips hoe ik toch voor elkaar kan krijgen wat ik wil: dagelijks een back up maken van de bestanden die ik in de afgelopen 30 dagen heb aangemaakt?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een slimme map is inderdaad geen echte map waar je mee kunt werken alsof het dat wel is: het is gewoon een lijst met zoekresultaten die voldoen aan de voorwaarden die je opgegeven hebt. Je kunt met de bestanden werken, maar niet met de map zelf alsóf hij die bestanden bevat.

Ik ken het programma niet, maar als ik eens door de helppagina’s kijk, lees ik dat ChronoSync alleen back-upt wat er veranderd is (zie hier). Dat doet mij denken dat je onnodig moeilijk doet: je hoeft zelf niet uit te zoeken wat je de laatste 30 dagen gedaan hebt, ChronoSync maakt uit zichzelf al alleen een back-up van de veranderingen sinds de laatste keer.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Of op een andere manier minder moeilijk doen: iCloud drive of Dropbox voor de bestanden die je maakt / waar je aan werkt. Altijd alles lokaal én in de wolk. En Chronosync laat je ook gewoon draaien, dan zit je altijd safe.

Bijdrager
    mowat

Het is misschien niet helemaal wat je wil en het lijkt misschien een wat primitieve werkwijze maar voor mij voldoet dit al vele jaren.

Zoals je in de bijgevoegde afbeelding ziet gebruik ik gewoon een USB stick met een mapje per maand van  het laatste jaar waar ik , na het aanmaken of bewerken van een bestand of map,  een kopietje naartoe sleep. Kost een halve seconde werk en je hebt altijd de laatst bijgewerkte kopie van alles bij de hand en je kan dat stickje ook nog eens meenemen of op een andere mac of windowscomputer bekijken ( Fat 32 geformatteerd).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.