9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    ronaldbob

back up time machine op WD my cloud home

wie heeft ook een WD my cloud home? Je zou een back up moeten kunnen maken met time machine op de my cloud home maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is er iemand die weet hoe het moet?

Bijdrager
    penseel

Moderator
    Night

Reken erop dat TM backups niet altijd goed gaan op een MyCloud drive. Je kunt beter gebruik maken van CCC of soortgelijk. Daarin kun je nagenoeg de zelfde opties instellen, zodat het op TM lijkt.

Bijdrager
    iMac Lover

Western Digital HD zijn redelijk goedkoop. Echter gebruikers zijn over het algemeen slecht te vreden.

Dit zijn de reviews op de website van Coolblue.nl

Voorbeeld bij een WD My Cloud Home 4TB reviews

https://www.coolblue.nl/product-reviews/794252/wd-my-cloud-home-4tb.html?sorteer=rating%20asc&pagina=

Ik zou die drive snel weer terug brengen. Omdat je niet te vreden bent.

gr.

Moderator
    Night

Alle waar naar zijn geld. Voor die prijs heb je flinke opslagcapaciteit die ook online benaderbaar is, maar minder mogelijkheden dan met een ‘echte’ NAS. Voor wie dat van tevoren weet is het een heel slimme aankoop. Wil je er echter TimeMachine backups op gaan maken, dan is de schijf inderdaad veel minder geschikt. Maar dat is weer te ondervangen door andere backup programma’s te gaan gebruiken. Bijkomend voordeel is dat de bestandsstuctuur beter beheerbaar is. TimeMachine werkt alleen maar lekker op lokale Mac disks en Apple’s eigen netwerkschijf (Time Capsule) en zelf op de TimeCapsule levert TM nog regelmatig ernstige problemen op.

Moraal van het verhaal: Disk is min of meer okee, maar je moet TimeMachine links laten liggen als je – zoals in jou geval  – geen gebruik maakt van een lokale harddisk.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik ben redelijk tevreden met time machine. Op dit moment wordt er een back-up gedraaid op een oude hitachi schijf en morgen op een oude Lacie drive.

Ik test wel regelmatig of ik een back-up via time machine terug kan zetten. Soms helaas ook nodig.

Ik heb een Mac Mini late 2012. Als één van mijn back-ups de geest geeft, Koop ik een external DVD.

Op Ti84shop wordt soms voor  een prikkie goedkope Externe SSD’s aangeboden.

bijvoorbeeld

https://www.ti-84shop.nl/sandisk-extreme-510-portable-ssd-480gb.html

voor Euro 165,–

Ik heb mijn Nest V3 thermostaat bij Ti84shop gekocht. Deze werd keurig geleverd.

Kijk naar trust pilot.

Gr.

Bijdrager
    ronaldbob

Ik heb de retourbon voor terugzending naar Megeko ingevuld. Ga nu voor de WD my cloud 4TB, is uitgebreider en zou met time machine in vedergeval wel
    moeten werken. En heeft overigens een iTunes server. Ook wel makkelijk.

Moderator
    Night

Ook bij die WD disk is er door WD een trucje uitgehaald om TM te laten springen op een manier die Apple niet heeft gewild (en nagenoeg altijd met goede reden). Laten we het zo zeggen: Het werkt meestal prima. Let op alle woorden uit die zin.

Bijdrager
    ronaldbob

ok night. wil dus uiterlijk vanmiddag een order opgeven. Jij zou dus voor de seagate private cloud gaan begrijp ik?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.