8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Back-up syncroniseren

Hoi Allemaal,

Ik heb een iMac G5 20″, en heel m’n digitale leven staat erop, al m’n foto’s, video’s en mp3’s.
    Maar als ex-windows gebruiker, blijft de schrik in mij zitten dat er op een dag iets gebeurd, dat alles naar de kl(…) helpt!

Daarom heb ik een externe FireWire HD gekocht, voor alles te back-uppen. Maar nu staat er een dikke 80gig aan foto’s en zo op, maar als ik nu volgende week weer wil backuppen, moet ik alles wissen en opnieuw beginnen.

Want als je de map iPhoto libary terug op de Externe HD zet, zegt ie, deze map bestaat al, overschrijven?

ipv alleen de nieuwe bestandjes te overschrijven, gaat ie dan alles opnieuw doen, is hier geen stukje software voor,dat ik een paar mappen kan syncroniseren met mijn externe HD??

Bijdrager
    nma

Ik gebruik YouSynchronize voor deze klus.

Bijdrager
    TonE

Ook met een mac moet je back uppen hoor.
    Er bestaan vele programma’s die doen wat je wilt zoals Deja Vu, Personal Back Up, Synchronize pro etc. etc. Ik gebruik zelf Deja Vu, bevalt goed, je kunt het beste even zoeken op Macupdate of versiontracker, de demo’s downloaden om te zien welke jou het best bevalt.

Bijdrager
    mulderd

Een stukje freeware van LaCie werkt ook prima. Full & incrementeel. Silverkeeper.

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10097

For use with any storage device that mounts on a Mac desktop, LaCie SilverKeeper allows you to easily and reliably backup your important information. Whether you want to backup to a hard drive, a CD-R/RW*, DVD-R/RW/RAM*, or other removable storage device with a FireWire, USB, IDE, ATA or SCSI interface, SilverKeeper gives you the protection you need. *Note: CD-R/RW and DVD-R/RW requires Apple Disc Burning compatible drives.

Wordt opgestart zodra de Mac start, maar is op vele manieren te configureren.

Bijdrager
    rvanloosen

Het maken van een back-up blijft idd altijd nodig. Als geen twijfels hebt aan het systeem dan kan je nog altijd je gegevens verliezen door andere zaken als verlies, diefstal of een ongelukje met water (:D )

Ik gebruik zelf SuperDuper! om een back-up van mijn iBook op een externe HD te zetten. Met dit programma kun je ook een zogenaamde SmartUpdate doen, hierdoor wordt niet alles vervangen maar alleen de wijzigingen.

Ik ben een keer zelf al mijn gegevens kwijt geraakt. Vanaf toen ben ik gaan back-uppen. Natuurlijk weer toen het spreekwoordelijke schaap al verdronken was.

Als je het echt goed wil doen maak je ook nog eens een paar DVD’s van je systeem en die leg je op verschillende plekken neer. Dus ook bij andere mensen. Maar ja dat is wel heel erg zeker willen zijn van je zaak. Maar ja met bedrijfsgegevens zou ik wel doen….

Bijdrager
    DEform

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
    Juist heb ik eerst YouSyncronize geprobeerd, de trail werkte niet, toen heb ik een serial van serialseeker geprobeerd, deed ook niets als vastlopen, dus die is al niet meer!

Nu heb ik SilverKeeper van LaCie afgehaald, man, loopt als een :apple: !!

Gewoon een paar sets maken (afbeeldingen, muziek, films)

En ‘GO’ klikken! Werkt echt goed, en, is gratis!

Bedankt Mulderd

Bijdrager
    Joffry

:apple: SuperDuper! werkt voor mij erg gemakkelijk. Zitten nog wat meer mogelijkheden in. Een snelle helpdesk en Forum vragen enz. Kijk eens bij [shirtpocket][/url]

Bijdrager
    nma
    ”iMac

Juist heb ik eerst YouSyncronize geprobeerd, de trail werkte niet, toen heb ik een serial van serialseeker geprobeerd, deed ook niets als vastlopen, dus die is al niet meer!

Nu heb ik SilverKeeper van LaCie afgehaald, man, loopt als een :apple: !!

Tja, bij mij loopt YouSynchronize prima, dus je hebt wat pech gehad. Maar als Silverkeeper het goed doet, en ook nog gratis is….. Dan is de keuze snel gemaakt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.