6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    paul_4826

back up op windows HD?

L.S.,

Na de vele tips over het opnieuw installeren van Mac OS X te hebben gelezen besloot ik zelf ook een poging te wagen. Voor ik me in het diepe stort (zo voelt het althans op dit moment, na een complete installatie van Windows XP + 3 uur aan updates op een andere computer) wil ik er zeker van zijn dat ik niets over het hoofd zie.
    Mijn vraag is daarom of ik de bestanden die ik wil bewaren (muziek, films, documenten, voorkeursinstellingenn) via het thuisnetwerk veilig tijdelijk op een harde schijf op een windows computer kan zetten. Bij pogingen Windows bestanden tijdelijk ergens anders te bewaren verloor ik wel eens verborgen bestanden. Bestaan deze ook in Mac OS X? Of is het inderdaad zo simpel dat ik met een gerust hart simpelweg alleen de iTunes bibliotheek, voorkeursinstellingen etc. kan kopieëren en later terug kan zetten?

Hartelijk dank!

Paul Boot

Bijdrager
    Nikita

Er zijn wel verborgen bestanden mogelijk onder OSX, maar niks ‘levensbedreigend’, om het zo te zeggen. Voor iTunes gewoon de hele map ‘iTunes music’ kopiëren, voor iPhoto hetzelfde. Voor je instellingen moet je de map Bibliotheek in je Thuismap (huisje) hebben. Als je die weer terugzet, is alles weer zoals vóór dat je je systeem opnieuw installeerde. Simpel als dat.

Zorg direct na de installatie overigens wel dat je eerst alle updates installeert, anders kan het wel eens problemen geven (verschillende versies e.d. – iTunes weigert bijvoorbeeld een bieb die aangemaakt is door een nieuwere versie dan de versie die op dat moment draait).

Bijdrager
    paul_4826

Top, dankjewel!

Bijdrager
    Oppie

Vraag: waarom ‘herinstalleren’?

Tip: overweeg een ‘Archiveer & Installeer’; behoud al je bestanden en instellingen.

Bijdrager
    paul_4826

In het afgelopen jaar heb ik vrij veel programma’s geinstalleerd die ik later weggooide. Ik weet dat dit in Windows kan zorgen voor een vertraagd systeem. Door mijn Mac te formatteren en alles opnieuw te installeren hoop ik de computer sneller te maken. Weet iemand of dit nut heeft, of kan ik net zo goed ‘archiveer en installeer’ gebruiken?

Groeten,

Paul

Bijdrager
    Oppie

Weer zo’n switcher; je zou er iebelig van worden…
    Wat hebben jullie toch allemaal met dat herinstalleren? De meeste ervaren èn zware Mac gebruikers zullen het nooit, of zeer zelden doen, en dan zeker niet op basis van routine (elk kwartaal/jaar of zo).

Maar er lopen genoeg andere draadjes over deze of vergelijkbare materie (defragmenteren bv), lees je eens rustig in. Is een veel betere invulling van je tijd…

Kan je nu al uit een droom helpen: je Mac zal niet wezenlijk sneller worden.
    Maar ga vooral je gang met herinstalleren, als dat jullie idee van werken met een computer is…
    :innocent:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.