9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Patric1964

Back up op twee verschillende plaatsen!

Wij hebben de volgende situatie, we werken in een windows omgeving met drie imacs en willen onze studio map uit die windows omgeving hebben! Is er een mogelijk om met time capsule of andere oplossing mogelijk om een mirror van de complete studio map te maken/hebben? Dus een in de studio en de andere bv. thuis?
    Zodat het werk altijd veilig is? Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag, ben niet heel erg thuis in dit soort dingen!

ps. belangrijk is de verschillende locaties!

Bijdrager
    The JM

Hoe groot zijn de mappen? Anders zou je wellicht de bestanden kunnen synchroniseren via Dropbox.

Inactief
    Anoniem

Ik zou een NAS neerzetten. Je hebt dan een fileserver en eventueel een back-up-server in 1. Voor de veiligheid zou ik ‘r dan 1 nemen met 2 schijven en configureren als RAID1. Blijft het feit dat je nog steeds een back-up voor ‘buitenshuis’ moet maken, voor het gevoel de boel in de fik vliegt

Bijdrager
    macpro

Een RAID configuratie is GEEN oplossing voor backup. Het enige wat je ermee bereikt is dat je door kunt werken als een schijf kapot gaat. Maar als je eens een keer een oudere versie van een bestand nodig hebt kan dat niet.

Bijdrager
    macpro

Hoe worden op dit moment de backups geregeld in die Windows omgeving?
    En wat is daar op dit moment voor jou niet goed aan?

Bijdrager
    Patric1964

Het word nu extern geregeld, ik noem geen namen maar laten we zeggen dat ze er een potje van maken!

Bijdrager
    macpro

En om hoeveel data gaat het ongeveer?

Bijdrager
    Patric1964

dat is nog open maar in principe zou 1 terra byte genoeg moeten zijn!

Bijdrager
    macpro

Hmmm… das een beetje veel om gebruik te maken van externe partijen als CrashPlan en Mozy.
    Een TimeCapsule of een NAS is een optie om in ieder geval de studio map uit de Windows omgeving te halen. Maar dan heb je nog geen backup geregeld. Daarvoor zou je bijvoorbeeld SuperDuper kunnen nemen en die dan een backup laten maken naar een losse harde schijf. Die neem je dan mee naar huis, zodat de backup op een andere plek wordt bewaard.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.