3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Frabans

back-up niet zichtbaar

Met de time capsule maak ik met time machine de backup van mijn Mac. Maar als ik de time-machine activeer dan kan ik niet de back-up inzien? Maar ze zijn wel gemaakt. iemand een idee?

Bijdrager
    fred44nl

je draait waarschijnlijk Yosemite.
    dan komt dat vaker voor.
    je kunt ook met Finder kijken of de backups er inderdaad staan.
    op die manier kun je ook een enkel bestandje terug naar de HD kopieƫren.

Bijdrager
    RJG

Dit is heel erg slordig en als je er niet bewust van bent kan dit voor heel veel stress zorgen.
    Ik was mijn vrouw aan het helpen met het terug zetten van bestanden na het crashen van haar harde schijf.
    Ze had de afgelopen weken de administratie opnieuw moeten invoeren omdat ze bestanden op plaatsen had staan waar geen reserve kopie van worden gemaakt.
    Ik haal 1 bestandje weg uit de folder “Numbers” in icloud om tot mijn schrik de hele “Numbers” folder te zien verdwijnen.
    Mijn vrouw in paniek maar ik maande haar tot rust, immers, we hebben nog de prullenbak en time machine aanstaan.
    Prullenbak bleek de bewuste folder niet in te staan. Weg dus.
    Dus time machine starten, leeg, geen bestanden zichtbaar! Alleen “Nu” en daar was de folder ook weg.
    Dus met Finder de time machine folder in. De iCloud folder kon ik niet terug vinden.
    Je snapt, emoties lopen hoog op.
    Dag later na veel gepuzzel bleken deze bestanden in verborgen mappen te staan: Gebruikers\home folder user\bibliotheek\Mobile Documents\comāˆ¼appleāˆ¼Numbers
    Tja, dat ik daar nou niet was opgekomen.

Ik heb een nieuwe time machine gestart en wat blijkt, alle folders achter je home directory is geen historie van zichtbaar met uitzondering van je bureaublad.
    Dus met Finder moet je weer handmatig de folder structuur in om te controleren of alles goed is gegaan waarbij iCloud niet zomaar zichtbaar is.

Wat is dit, met alle andere grappen van de nieuwe OS en dan met name op het netwerk, slecht.
    Oude windows tijden met het zoeken in systeemfolders en registers herleven weer!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.