5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    juwlez

Back-up NAS server kunnen lezen

Beste lezers,

Een beetje hulp zou fijn zijn. Onlangs is de hardeschijf van mijn MBP gescrased, met alle gevolgen van dien (ben bezig met mijn stageonderzoek). Destijds werkte ik nog met handmatige back-ups op een losse hardeschijf, enkel vergt dit handelingen waar ik soms te lui voor ben. De laatste back-up was van 2 weken ervoor. Voor mij dus de vraag wil ik dit nogmaals verkomen en hiervoor geld wil uittrekken. Ja, dat heb ik er voor over. Sinds een week heb ik een NAS server aangeschaft (2TB) (deze) met de bedoeling dat er draadloos back-ups gemaakt kan worden van zowel mijn laptop als telefoon. Het laatste heeft minder prio.

Ik had verwacht via Time Machine het makkelijkste back-ups gemaakt kon worden, net als voorheen. Helaas toch niet zoals verwacht. Het syroniseren wel maar ik de NAS schijf open zie ik niet direct mijn bestanden. Voorheen toen ik nog werkte met een losse hardeschijf, kon ik deze koppelen aan iedere computer en al mijn bestanden zien en openen. Nu zie ik enkel rare bestandsformaten die ik niet kan openen.

Wat doe ik verkeerd? Hebben jullie advies hoe ik dit makkelijker kan doen?

Bijdrager
    TheBigZ

Als je Time Machine gebruikt om je backups te maken (al dan niet op je Synology NAS) kun je het beste in Time Machine door je backups bladeren, en niet zelf via de Finder gaan zoeken.

Bijdrager
    juwlez

Hoewel ik het zelf makkelijker vind, is dat van jou een optie. Waarom ik het belangrijk vind is omdat ik met de Synology app kan ik dan namelijk ook alle bestanden op mn NAS benaderen via mn smartphone en tablet.

Bijdrager
    juwlez

Heeft niemand een oplossing?

Bijdrager
    piebas

Als je over het netwerk een backup maakt met TM dan maakt TM een sparsebundle bestand aan waarin de dat zit.
    Heb geen idee of de synology-app deze kan opewnen en weergeven (denk van niet)
    Dat gaat dus niet lukken.
    Alleen direct aangesloten schijven met TM bacvkups laten de losse bestanden zien.

Het binnen 30 min. kicken van je eigen post vind ik wel erg ongeduldig….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.