11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterK001

Back-up maken van iTunes.

Ondertussen heb ik een mooie muziekbibliotheek op mijn Ipod staan.
    Nu heb ik volgende vragen:
    1) Hoe kan ik de muziek die in iTunes staat ( en dus ook op mijn iPod) back-uppen naar bvb een externe harde schijf?
    Een beetje een garantie dus dat ik mijn muziekbib niet kwijt speel bij een eventuele HD-crash in de desktop PC.
    2) Kan ik op een 2de pc (bvb mijn laptop) ook Itunes installeren en hier de muziek importeren die geback-upped is op de externe harde schijf?
    3) Kan ik itunes voor 2 gebruikers configureren? Waarom? Mijn dochter wil ook een Ipod aanschaffen en op dezelfde PC haar muziek bewaren. Het is dus niet de bedoeling dat haar muziek op mijn Ipod terecht komt en vice versa.
    Alvast bedankt voor jullie input.
    Groeten, Peter.

Bijdrager
    Zodiack

Pff, wat dacht je van Timemachine.

Bijdrager
    McJohn

Inzake het backuppen kan je (als je een exteren USB of Firewire schijf hebt):

1) De volledige map “Muziek” kopiëren naar een externe schijf.
    2) Een kloon maken met SuperDuper of CCC naar een externe schijf
    3) TimeMachine activeren (enkel als je Leopard en Snow Leopard hebt)

Voor het afspelen van de muziek kan je een beperkt aantal computers
    machtigen die de muziek mogen afspelen. Ik geloof dat dit er 3 à 5 waren, weet
    ik niet direct uit mijn hoofd maar valt normaal wel vlug via google te vinden.

Het configureren van iTunes kan je op verscheidene manieren doen.

1) Je kan met verschillende gebruikersaccounts werken op je Mac.
    Elke account heeft dan zowiezo zijn eigen library in iTunes.

2) Je kan binnenin dezelfde account ook met verschillende bibliotheken werken
    door iTunes op te starten met de “alt” toets ingedrukt.

3) Je kan ook gewoon playlists aanmaken in iTunes voor je dochter en dan gewoon
    zeggen dat ze enkel die playlist mag gebruiken om te synchroniseren met haar iPod.
    Dan staat jullie muziek in de bibliotheek in principe door elkaar maar valt er met playlists
    nog een beetje structuur in op te merken.

Succes

Bijdrager
    1984
    Zodiack op 09 januari 2011

Pff, wat dacht je van Timemachine.

Ik heb zo het idee, dat het over een Windows PC gaat……? corrigeer me als ik me vergis.

Bijdrager
    PeterK001

Inderdaad, het gaat over Windows PC (XP zowel op desktop als laptop).
    De volgende compu zal een iMac worden;-)

Bijdrager
    Zodiack

Tja, misschien handiger om dan eens op een ander forum je licht op te steken, je wilt immers een PC back-up programma.

Bijdrager
    1984

@Zodiack dan moet Apple zorgen dat iTunes niet functioneert op een Windows pc (maar dan zal de omzet snel dalen)

Ontopic : iTunes voor Windows: uw map iTunes Media verplaatsen Als uw harde schijf bijna vol is na het laden van al uw muziek en overige media in iTunes, of als u gewoon al die muziek- en mediabestanden naar een andere harde schijf op uw systeem wilt verplaatsen, vindt u hier een manier om de verplaatsing uit te voeren en afspeellijsten, beoordelingen en afspeelgeschiedenis te behouden. http://support.apple.com/kb/HT1364?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Oppie

@Zodiack, dan moet Apple zorgen dat iTunes niet functioneert op een Windows pc”.
    Is het weer niet goed?

TS, wat Zodiack bedoelt is dat hier weinig kennis is over Windows specifieke zaken, en daar valt dus ook onder hoe iTunes zijn database beheert in Windows.
    Dus zijn er plekken op het net waar je meer ervaring, en dus betere antwoorden zal kunnen vinden dan hier. Bv op http://www.Tweakers.net

Bijdrager
    VlamMans

Het backuppen gaat het makkelijkst door inderdaad de complete iTunes music map te kopiëren naar een externe schijf. (wat McJohn ook al zei)
    Verder geld die machtigings regel alleen op muziek die gekocht is in de iTunes store.

@ Zodiack
    Dude, spoel jezelf door.

Bijdrager
    Oppie

VLamBoy: doe ff normaal, schreeuwende puber!

Bijdrager
    Zodiack

VLamBoy: doe ff normaal, schreeuwende puber!

Ach laat ‘m, ’t is nog een kind

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.