17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    iErikG5

back-up bestanden terugzetten?

Hoi,
    Ik heb een vraag hoe je na een gehele nieuwe installatie van OSX Tiger alle back-up bestanden weer terug kunt zetten op mijn imac g5?
    Voordat ik alles gewist heb op mijn harde schijf, alles via programma Back-up overgezet naar mijn ext. LaCie. Mijn hele iPhoto en iTunes bibliotheek o.a. kan ik niet terug vinden?? Het enige wat op de LaCie staat is een symbool met Back-up eronder. Misschien ben ik dom maar had eigelijk verwacht dat je in een menu ofzo deze back-up kan terug zetten op mijn imacje??
    Kan iemand me helpen?! Zou wel ontzettend van balen als ik mijn beide bibliotheken kwijt ben:(

Alvast bedankt voor een reactie
    Groet Erik

Bijdrager
    Leander

Wat gebeurt er wanneer je op de externe HD op dat symbooltje (mapje) klikt?
    Er moet iets staan van:
    iPhoto Library – 2006.08.01-14.04.49.368.FullBackup
    iPhoto Library – 2006.08.01-14.44.23.028.IncrementalBackup
    iPhoto Library – 2006.08.02-14.58.46.795.IncrementalBackup

Bijdrager
    iErikG5

Yes die staan er?
    Als ik op deze klik krijg ik weer nieuwe submenu’s.
    Ik weet niet wat ik er mee moet doen.

Alvast bedankt

Erik

Bijdrager
    iErikG5

Er staat geen Iphot maar iLife trouwens

Bijdrager
    SeaTrue

ik weet niet maar kan je via het programma waarmee je een backup hebt gemaakt dat niet doen?

Bijdrager
    Leander

1) dubbelklik op de meest recente datum
    2) aanvinken welke zaken je terug wil hebben (dus vink iLife aan)
    3) druk op de knop ‘Restore selection’

Als het goed is wordt dan de boel teruggezet.

Bijdrager
    iErikG5

Bedankt!!
    Ga gelijk aan de slag!

Groet Erik!

Bijdrager
    The – DDD

Klinkt alsof je een beetje vergeten bent Back-up weer te installeren nadat je je systeem geschoond hebt.;)

Bijdrager
    iErikG5

Ja dat klopt heb back up weer geinstalleerd.
    Maar heb wel een probleem!
    Krijg bij het restore’n steeds deze melding

Begin restore at 2006-08-09 10:55:32 +0200
    An internal application error has occurred. The disk archive could not be attached.
    End restore at 2006-08-09 10:55:41 +0200

Hij zet dus nix terug, potverdi…..
    Wat kan ik nu doen?

Erik

Bijdrager
    Leander

iErikG5,
    Probeer eens het 1-2-3 stappenplan, maar vink dan aan ‘Restore to an alternate location’.
    Door de nieuwe systeeminstallatie weet Backup kennelijk niet waar de zaken teruggezet moeten worden. Dus door aanvinken van ‘Restore to an alternate location’ zal hij de bestanden op een door jou gekozen plaats neerzetten. Doe dat dus, parkeer ze tijdelijk ergens op je harddisk.

Geef maar even een seintje wanneer dat gelukt is, dan probeer ik je vanaf dat punt weer verder te helpen.

Bijdrager
    iErikG5

Ben er al een uur mee bezig maar ook de tip om op een alternatieve plek te restore’n lukt niet, telkends de zelfde melding:
    Begin restore at 2006-08-09 10:55:32 +0200
    An internal application error has occurred. The disk archive could not be attached.
    End restore at 2006-08-09 10:55:41 +0200
    Ik wordt een beetje wanhopig.

Erik

Bijdrager
    iErikG5

Er is wel een nieuwe map op mijn bureauscherm gekomen met restored files.
    Inhoud 2 menus met restored files
    Groot 94,26 GB beschikbaar maar als ik ze open zit er nix in?
    Kopieeren duurde ook maar ong. 2 seconden?
    En ook elke keer weer dat zelfde fout report;

Mac OS X Versie 10.4.7 (build 8J135)
    2006-08-09 09:09:55 +0200
    Aug 9 09:10:06 imac-g5-van-erik-de-graaff mDNSResponder: NAT Port Mapping (LLQ event port.): timeout
    2006-08-09 09:12:26.646 Mail[245] Error occurred in executing iPhoto import AppleScript: {
    NSAppleScriptErrorBriefMessage = “photo library album kan niet worden opgevraagd.”;
    NSAppleScriptErrorMessage = “iPhoto kreeg een fout: photo library album kan niet worden opgevraagd.”;
    NSAppleScriptErrorNumber = -1728;
    NSAppleScriptErrorRange = <0000001a 00000081 >;
    }
    2006-08-09 09:13:41.151 Mail[245] Error occurred in executing iPhoto import AppleScript: {
    NSAppleScriptErrorBriefMessage = “album (album id 4.295966296E+9) kan niet in type reference worden omgezet.”;
    NSAppleScriptErrorMessage = “iPhoto kreeg een fout: album (album id 4.295966296E+9) kan niet in type reference worden omgezet.”;
    NSAppleScriptErrorNumber = -1700;
    NSAppleScriptErrorRange = <000000b1 00000020 >;
    }
    iWeb Help
    iWeb Help
    Waiting for MirrorAgent to launch and respond to CFMessagePortCreateRemote(). [208]
    Aug 9 12:11:26 imac-g5-van-erik-de-graaff webdavd[242]: stream_transaction: CFStreamError: domain 12, error 7
    Aug 9 12:11:30 imac-g5-van-erik-de-graaff mDNSResponder: Repeated transitions for interface en0 (192.168.1.33); delaying packets by 5 seconds
    Aug 9 12:11:44 imac-g5-van-erik-de-graaff mDNSResponder: NAT Port Mapping (LLQ event port.): timeout

Ik hoop dat ik niet alles kwijt ben!!
    Zou echt een ramp zijn wat mijn foto bibliotheek betreft!

Groet Erik

Bijdrager
    JeePee

Ik kan je niet helpen, maar heb dezelfde ervaring gehad in het verleden, daarom gebruik ik Backup ook niet meer.:?

Ik weet niet of het kan, maar is het bestand niet op de een of andere manier te openen, zodat je handmatig bestanden eruit kunt slepen? Ik denk dat ik het antwoord al weet..:oops:

Hoe heb je je harde schijf gewist? Alles in nullen omgezet? Mocht het niet lukken om de Backup-bestanden aan de praat te krijgen en je hebt geen extra backup, dan zou je kunnen proberen om nog zoveel mogelijk van je HD af te krijgen met Data Rescue II, maar goed, je zult dan niet al je data meer terug kunnen vinden. Een deel heeft de nieuwe installatie mogelijk over zich heen gekregen…:|

Bijdrager
    JeePee

Ik weet niet zeker of dit in dit geval ook belangrijk is, maar is jouw gebruikersnaam niet gewijzigd? Vooral de korte naam is belangrijk.

Bijdrager
    iErikG5

Waarzo bedoel je dat?
    Kan best zijn hoor maar waar zie je dat en waar kan ik dat evt. veranderen dan?

Erik

Bijdrager
    The – DDD

Heb je al gekeken of Backup helemaal up to date is? (Effe software update draaien.)
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303228

Wat betreft je gebruikersnaam.
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86710

Bijdrager
    JeePee

Bedankt The – DDD.:D

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.