4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Akke

Back up

Hallo allemaal,

Helaas zit er een witte vlek aan de binnenkant van mijn beeldscherm. Nu kan ik de iMac dinsdag naar de reseller brengen. IS het noodzakelijk dat ik dan een backup maak? Of kan ik de Mac zomaar terugbrengen.

Ik heb een externe schijf die ik ingesteld heb als timemachine. Maar hoe zit dat met de mailadressen enz.

Ben een digibeet en weet hier niet zo goed raad mee.

Graag jullie advies en dank.

Inactief
    Anoniem

Ik zou voor de zekerheid maar een back up (eventueel image van je hele harddisk) maken. Is wel zo veilig en je weet nooit wat er daar gebeurt met je iMac.

Edit: mailadressen staan in je adresboek. Je kan daar een back up van maken door de menuoptie Archief – Exporteer – Adresboek-archief te kiezen.

Maar er zijn waarschijnlijk wel meer zaken (behalve je data) waar je een back up van wlt hebben. Een kleine maar zeker niet complete opsomming:
    -mailtjes
    -bladwijzers
    -iTunes afspeellijsten
    -afspraken in iCal

Etc.

Bijdrager
    fatboysmart

Als je geen mappen hebt uitgesloten in Time Machine, dan heb je gewoon een complete backup.
    Mocht het ergste dus gebeuren, en je harde schijf is leeg (lijkt me sterk), dan kun je met je Time Machine backup weer terug naar hoe het was… inclusief mailtjes, bookmarks… alles.

Handmatig nog extra backups maken is dus niet strikt nodig… maar kwaad kan het ook niet natuurlijk.

Bijdrager
    Akke

Bedankt voor jullie tips. Heb ze natuurlijk opgevolgd.

Nu heb ik nog een vraag. Als ik via Finder zoek in “alle documenten” zie ik de naar de externe schijf verplaatste documenten weer terug en ook de afbeeldingen.

Kan ik deze zomaar verwijderen uit “alle documenten” in Finder?

Hoop weer op jullie reacties.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.