12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    llowboy

Back to my mac?

Ik heb het waarschijnlijk weer helemaal mis maar was het niet zo dat een onderdeel van iCloud “Back to my mac” / “terug naar mijn mac” is.

Ik zie in de systeemvoorkeuren –> iCloud –> in het lijsten gewoon “terug naar mijn mac” staan. Maar nergens kan ik vinden hoe het een en ander dan werkt. op apple.com/nl/support/icloud/ staat deze optie in eens niet meer op de lijst?

Is dit iets dat oud mobile-me gebruikers nog kunnen gebruiken of zo of?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik kwam daar vandaag toevallig een artikel over tegen.

http://support.apple.com/kb/HT4907

Bijdrager
    Sufkont

Als je het aan zet kun je op je iphone, of via http://www.icloud.com je mac terug vinden.
    Ik zie ze allemaal staan, maar met 1 heeft hij moeite om die terug te vinden.

Verder werkt het prima!

Succes

Marco

Bijdrager
    tomdegoeij

@Sufkont: je verwart ‘Back to my Mac’ met ‘Find my Mac’. Dat zijn toch echt twee compleet verschillende zaken…

Bijdrager
    Sufkont

:oops: Doe mijn naam eer aan… en bewijst iig de juiste keuze daarvoor;-)

Ik gebruik “back to my Mac” zowat iedere dag, en heb daar geen verandering in gemerkt.
    Je vindt je mac in de finder bij “gedeeld”
    Daar kun je de gewenste aanklikken en inloggen.

Werkt prima ook met iCloud

Bijdrager
    Arno

Hebben jullie geen last dat sinds Lion je computer niet meer extern te benaderen is via Back to my Mac? Ik heb er heel lang met veel plezier gebruik van gemaakt, maar sinds een paar weken krijg ik m’n thuis-computer niet meer tevoorschijn op mijn werk-Mac. Thuis draai ik Lion, op het werk 10.6.8. Klopt het dat deze twee niet meer met elkaar kunnen communiceren? Qua hardware is er niets veranderd.

Bijdrager
    llowboy

Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Sufkont
    Arno op 18 oktober 2011

Hebben jullie geen last dat sinds Lion je computer niet meer extern te benaderen is via Back to my Mac? Ik heb er heel lang met veel plezier gebruik van gemaakt, maar sinds een paar weken krijg ik m\’n thuis-computer niet meer tevoorschijn op mijn werk-Mac. Thuis draai ik Lion, op het werk 10.6.8. Klopt het dat deze twee niet meer met elkaar kunnen communiceren? Qua hardware is er niets veranderd.

Dat heb ik ook even gehad met 1 van de 4 macs
    Bij de voorkeuren/Delen even opnieuw de bestands en schermdeling ingesteld (uit en aan) en het was toen opgelost.
    Ik weet alleen niet meer op welke van de 2 dat ik dat gedaan heb…

Bijdrager
    iMattdR

Ik krijg bij vookeuren > MobileMe > Terug naar mijn Mac enkel het volgende te zien:
    Terug naar mijn Mac voor MobileMe is uitgeschakeld, omdat een iCloud-account actief is. Gebruik Mail, Agenda’s en contacten voor het beheer van Terug naar mijn Mac.
    Maar ik wil een schermdeling zien van mijn iMac op het werk, die weliswaar onder Snow Leopard draait.
    En mijn MBPro draait onder Lion.

Is schermdeling dan mogelijk?

Tnx

Bijdrager
    Sufkont

Jahoor ik doe dat ook tussen Lion en Snow Leopard

Bijdrager
    iMattdR

Beste @sufkont,

Waar vind ik dan mijn Snow Leopard-Mac om het scherm te delen?
    Staat niet tussen mijn apparaten bij “gedeeld” in Finder…

Ik neem aan dat het voldoende is om de MobileMe account in die Mac in te loggen bij Systeemvoorkeuren en bij de andere iCloud te activeren en meer in het bijzonder de “Terug naar mijn Mac” functie?

Thnks,

M.

Bijdrager
    Sufkont
    iMattdR op 22 november 2011

Beste @sufkont,

Waar vind ik dan mijn Snow Leopard-Mac om het scherm te delen?

Staat niet tussen mijn apparaten bij “gedeeld” in Finder…
    daar staat hij bij mij wel, dus moet hij er bij jou ook komen te staan

Ik neem aan dat het voldoende is om de MobileMe account in die Mac in te loggen bij Systeemvoorkeuren en bij de andere iCloud te activeren en meer in het bijzonder de “Terug naar mijn Mac” functie?

Thnks,

M.
    Heb je schermdeling in de voorkeuren aangevinkt bij beide machines?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.