6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldbob

back to my mac lukt maar niet!

Ben al weken bezig met back to my mac werkend te krijgen

de extreme staat in bridged mode en aangesloten op een draytek router type V2710VN-A Vigor V2710VN-A adsl2+ modem router voip wireless wlan 802.11n 2 vpn annex A
    de poorten 443 en 4500 zijn forwarded en UPNP en IPSEC Passthrough is op de Draytek aangezet.
    wil van buitenaf mijn Imac kunnen bereiken, bedraad aangesloten op extreme, 2 x usb schijven op extreme.
    Heb van de week 2 x mijn Imac en usb schijven kunnen bereiken van buitenaf maar om een of andere reden
    lukt het me nu niet meer. Om gek van te worden.

Wie kan mij helpen hiermee?

Bijdrager
    iMad

9/2/2010, 12:30-15:45 PT
    MobileMe members may have been unable to use Back to My Mac. Members who are still unable to access their computers may need to turn Back to My Mac off and then back on by clicking the Stop button in MobileMe preferences, then clicking the Start button once it appears. Normal service has been restored. We apologize for any inconvenience.
    Apple Support

Bijdrager
    ronaldbob

het beste zou zijn een opgave van de ENIGE juiste instellingen op zowel mijn drayek modem/router (voor type zie opening van dit draadje) als op de extreme zelf.

het aan en uitzetten van mobileme op het voorkeurspanel had ik al een paar keer gedaan van de week maar heeft niets geholpen.

het is toch raar als het je 1 of 2 x lukt om vanaf afstand bij je usb aangesloten HD te komen en/of bij je Imac dat het dan later met geen mogelijkheid meer lukt.

heb van de week ook een chat gehad met de apple hulpdienst speciaal van de afdeling van mobileme maar dit was een hele grote teleurstelling. De chat nam bijna anderhalf uur !!!!!! in beslag terwijl er feitelijk niets gebeurde, de medewerker was of met andere chats bezig en gaf continue aan dat hij een en ander op moest zoeken.

Ik vindt mobileme een leuk pakket en heb het abo geld er ook voor over onder de conditie dat back to my mac ook daadwerkelijk gaat werken!

Wie heeft de oplossing voor mij? Eventueel iemand die bij mij thuis (woon in Hilversum) instellingen kan doen of nakijken of op afstand?

groet

Ronald

Bijdrager
    iMad

Zorg ervoor dat de TCP-poort 5354 en de UDP-poorten 4500 en 5353 zijn geopend op uw firewall.
    MobileME Back to my Mac

Bijdrager
    ronaldbob

poorten TCP-poort 5354 en de UDP-poorten 4500 en 5353 zijn geopend, heb precies 1 x van afstand in de extreme kunnen kijken, lukt daarna niet meer!!

heb alle aanwijzingen door jou gegeven nagelopen, enige is dat de extreme in bridge modus staat.
    Kan dat problemen geven? staat in bridge modus vanwege bellen over internet.

hoor graag wat de oplossing kan zijn voor gebruiken van back to my mac

Bijdrager
    ronaldbob

Nadat ik de naam van mijn macbook had veranderd (er kwam 2 x de naam ronald voor in zowel mijn macbook als mijn Imac) kan ik nu ineens de 2 x HD aangesloten op de extreme benaderen.
    Ik heb vele gehad aan de documentatie van Imad en ben hem daar zeer dankbaar voor.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.