14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    ronaldbob

back to my mac

ben vanavond bezig geweest met back to my mac instellen.

iCloud staat aan, back to my mac staat aan, schermdeling en bestandsdeling staat aan zowel op mijn macbook pro
    als Imac. Upnp op mijn router staat eveneens aan.

Nu kan ik vanaf de Imac inloggen op mijn macbook pro, dit gaat direct en hoef niets in te vullen echter andersom
    vanaf macbook pro naar de Imac gaat niet, wat ik ook probeer (als gast, geregistreerde gebruiker of met apple ID)
    Als ik met macbook probeer in te loggen op Imac met apple id zie ik staan: identiteit voor Imac …… niet geaccepteerd.

in het finder scherm zie ik keurig staan de imac zowel als de macbook pro als gedeeld.

wat gaat er mis?

Bijdrager
    TBITW

probeer in te loggen met je inlog gegevens van je mac zelf

Bijdrager
    ronaldbob

inmiddels heb ik een gebruiker aangemaakt en hiermede kan ik dan inloggen.Imac staat keurig bij gedeelde machine’s Tevens kan ik de Imac uit deep sleep halen. Maar het blijft vreemd dat ik niet zoals in de uitleg van apple staat kan inloggen met mijn apple ID.

omgekeerd van de Imac (bedraad aangesloten) gaat het wel naar de macbook (wifi aangesloten)

Bijdrager
    TBITW
    ronaldbob op 23 februari 2014

inmiddels heb ik een gebruiker aangemaakt en hiermede kan ik dan inloggen.Imac staat keurig bij gedeelde machine’s Tevens kan ik de Imac uit deep sleep halen. Maar het blijft vreemd dat ik niet zoals in de uitleg van apple staat kan inloggen met mijn apple ID.

omgekeerd van de Imac (bedraad aangesloten) gaat het wel naar de macbook (wifi aangesloten)

Het klopt dat dit vreemd is, het is bij mij wel mogelijk om in te loggen via mijn apple ID. Als je in system settings naar account gaat, staat er daar dan een apple id ingesteld?

Bijdrager
    ronaldbob

yep, staat ingesteld op iCloud.

ben echter een paar jaar geleden wel begonnen met me.com.

Heb al een keer uitgelogd account en daarna weer ingelogd maar maakt niets uit

Ik begrijp dus dat jij wel kunt inloggen met jouw apple id?

Bijdrager
    TBITW
    ronaldbob op 23 februari 2014

yep, staat ingesteld op iCloud.

ben echter een paar jaar geleden wel begonnen met me.com.

Heb al een keer uitgelogd account en daarna weer ingelogd maar maakt niets uit

Ik begrijp dus dat jij wel kunt inloggen met jouw apple id?

Ik kan het me niet zo goed meer herinneren, maar volgens mij was dat inderdaad mogelijk (ik heb zelf maar 1 mac).
    Misschien dat dit helpt?

Bijdrager
    belfortmac

Het is volgens mij niet meer dan normaal dat je met je eigen id kunt inloggen.
    Zou anders wel een vreemd verhaal worden dacht ik zo!!

Bijdrager
    ronaldbob

TBITW ja dat lijstje heb ik wel afgewerkt behoudens dan die poorten

Kom er nu in via een door mij aangemaakte gebruiker

plug and play is dit allerminst

Bijdrager
    belfortmac

Om veiligheidsoverwegingen wordt dan ook aangeraden om UPnP op je router uit te zetten.
    Maar ja, dat is ieders eigen keus.

Bijdrager
    ronaldbob

Ik heb nog niet geprobeerd of dit het verschil uitmaakt tussen niet doen en wel doen

maar waarom doet hij het niet met inloggen op je apple id.

Bijdrager
    belfortmac

Als ik terug naar mijn mac aanzet en ik heb UPnP uit staan op mijn router werkt het in ieder geval niet goed.
    In ieder geval hier niet. krijg dan een melding dat het traag kan zijn omdat UPnP uitgeschakeld is.
    Of het dan helemaal niet werkt durf ik niet te zeggen, heb alleen dit even getest, maak normaal geen gebruik van terug naar mijn mac.

Bijdrager
    ronaldbob

ok nou dan hoef ik dat dus niet meer te proberen. Maar jij hebt alleen maar een icloud adres?

Ik heb de hele tijd het gevoel dat het bij mij zou liggen aan mij. Me.com en icloud.com adres,
    dus als ik alleen maar icloud zou hebben dat het dan wel zou lukken.

Bijdrager
    belfortmac

Zou kunnen, maar durf ik niet te zeggen.
    Zoals ik zij, ik maak er geen gebruik van, heb alleen dit even voor je willen testen.
    Meer weet ik er ook niet van, ik hoop iemand anders wel.
    Succes verder:)

edit

gewoon mijn apple id

Bijdrager
    ronaldbob

dank je

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.