3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

“Babyfoon” voor OS X?

Een kennis van mij heeft een iMac in een kamer staan die een beetje als hobbiekamer dienst doet, maar ’s avonds (tijdelijk) een babykamer is. Nu staat deze iMac altijd aan, dus ik zei weer eens met mijn grote mond: “Waarom gebruik je die iMac dan niet meteen als babyfoon?”

Op zijn vraag of dat dan mogelijk was moest ik helaas antwoorden met: “Vast wel, maar ik heb nog geen idee hoe.”.

Weet iemand een programma dat je op de achtergrond kan laten draaien en wat je dan vervolgens remote (via Airport) aktief kan maken dat het via de ingebouwde microfoon een audio signaal over net netwerk naar een client (in dit geval zijn PowerBook) gaat proppen?

Het mooiste zou zijn als dit programma dus gewoon altijd aktief is maar verder niet “in de weg” zit als hij zelf op de iMac werkt. Dus remote aktief maken zou het mooiste zijn.

Bijdrager
    macpro

Je kunt dit regelen met iChatAV en Apple Remote Desktop.

iChatAV gebruik je om een audiio chat sessie op te zetten tussen de beide Macs.

Remote Desktop gebruik je om vanaf de Mac in de woonkamer de Mac in de slaapkamer te bedienen en zo iChat AV op te starten en een audio chat te openen.

De verbinding maak je via Rendez Vous, dus niet via internet.

Bijdrager
    Tjerker

kun je met remote desktop niet sowieso de microfoon van de remote computer inschakelen en horen via je werkstation?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.