30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:

Bijdrager
    michiel112

azureus

bij azureus is het bolletje van nat groen gekleurd maar dat van ratio rood. kan dit kwaad, heeft dit invloed op de downloadsnelheid zoja wat kan je er dan tegen doen?,

Bijdrager
    PietjePuk

Ik zeg het niet snel (dat je iets anders moet gebruiken) maar gooi Azureus weg en neem Xtorrent.
    http://www.xtorrentp2p.com/

Bijdrager
    Melts6

Sneller uploaden.

Bijdrager
    buxx

Xtorrent is dé enige app die ik nog gebruik voor Torrents, écht geweldig.

Bijdrager
    Fata

hoi,

ik gebruik nu azureus. maar ik vind dit programma niet echt stabiel.
    in welke opzichten is xtorrents beter?

Bijdrager
    Mackapoen

Om even antwoord te geven op de vraag:

als Azureus aangeeft dat de ratio te laag is betekent dit dat je meer binnehaalt dan dat je weer toestaat om via jouw systeem ge-upload te worden. Het is de bedoeling dat elk bestand wat je zelf wil ook minstens één keer teruggeeft in het systeem. Het kan niet altijd kwaad als je dat niet nauwgezet in de gaten houdt maar er kunnen soms Torrent sites zijn die dit bijhouden en als dit niet goed zit dan kan je zelf niks meer binnen halen.

Of Azureus de beste keus is om torrents binnen te halen laat ik in het midden 8)

Bijdrager
    sedikit

Ik kan het helaas niet traceren, maar het zou kunnen zijn dat sommige sites xtorrent niet accepteren. Ik meen dat Brokenstones een dergelijke waarschuwing gaf, een paar maanden geleden. Ik heb zojuist daarover een bevestiging gevraagd. Als ik antwoord krijg(maar dat kan wel een paar dagen duren nu….), meld ik dat wel even.
    Bovendien, voor de volledigheid: xtorrent kan niet gebruikt worden bij een OS lager dan de 10.4 !!!

Edit: kreeg zojuist inderdaad de bevestiging dat je xtorrent niet kunt/mag gebruiken op b.v. Brokenstones:
    It’s in the announce forums,
    http://brokenstones.cn/forums/index.php?showtopic=2528
    It’s not allowed because it’s based off of transmission.

Bijdrager
    ivar72

kan iemand mij de beste sites geven op apple gebied?
    Ik gebruik transmission een heel simpel en handig programma!

Bijdrager
    buxx

In Xtorrent kun je gelijk zoeken bij zelf op te geven sites dmv een searcg stribg op te geven met een wildcard. Je ziet dan gelijk welke bestanden de meeste resources hebben en het snelst binnenkomen.
    Je kunt instellen dat het upload limiet erafgaat na een bepaalde tijd of na een idle tijd van je computer.

Dit alles is ook nog eens mooi en klein opgebouwd, een hele prima app in mijn ogen. Het zit nog in de beta fase, maar draait zeer stabiel bij mij.

Bijdrager
    J.
    ”PietjePuk”

Ik zeg het niet snel (dat je iets anders moet gebruiken) maar gooi Azureus weg en neem Xtorrent.
    http://www.xtorrentp2p.com/%5B/quote:e337549581%5D
    Pietjepuk, weet je soms ook hoe je die torrents die nog bezig zijn in azureus naar xtorrent kunt krijgen? Zonder van voor af aan te beginnen?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”michiel112″

bij azureus is het bolletje van nat groen gekleurd maar dat van ratio rood. kan dit kwaad, heeft dit invloed op de downloadsnelheid zoja wat kan je er dan tegen doen?,

En hoezo is dit dan opeens de schuld van Azureus ?

Sommige torrents zijn gewoon niet (meeer ) geregistreerd bij een tracker . Dubbelklik een op de torrent en bekijk de details eens daar kan je ook een boel info uit halen.

Azureus is voor de Mac absoluut de beste client, er zijn alternatieven hoor zoals hier genoemd word maar die hebben allemaal hun eigenaardigheden , sommige clients doen 3 keer per minuut een announcement aan de tracker en dat is compleet onzinnig en resulteerd dus ook in onnodige traffic naar de tracker . enfin ! Azureus is een beetje ee ram/cpu vreter, maar IMHO absoluut de beste/netste client voor OSX.

Voor diegene met een intelmac , ik heb uTorrent probleemloos draaiende gekregen op een core2duo MBP , zorg dat je X11 hebt en Darwine, dubbelklik de installer en je hebt uTorrent draaien . Deze vreet nagenoeg geen cpu/ram en is IMHO de beste client die er bestaat …

Bijdrager
    sedikit

Ik ben het volledig eens met jeroenimo. Ik gebruik al zeer lang Azureus, en ik heb geen enkele klacht, alleen vreet Azureus inderdaad geheugn. De uitgebreidheid van de down-en uploaddetails ben ik nog nergens anders tegengekomen.. Bovendien klopt het dat andere torrent-programma’s bij sommige sites ten strengste verboden zijn(zie mijn bericht boven), op straffe van uitsluiting.

Bijdrager
    michiel112

bedankt voor jullie sneel reacties

ik vind limewire of een geleikend programma toch handiger dan dat gedoe met die torrents ik denk dat ik het toch maar bij limewire hou, azureus heeft me niet egt kunnen overtuigen en de snelheid was ook al niet egt veel beter

Bijdrager
    PietjePuk

Bij Azureus denk ik aan torrents, Limewire is P2P dat is iets heel anders…

Bijdrager
    sedikit

@michiel112,

Ik heb voor de aardigheid, omdat hij toevallig zojuist op versiontracker stond, in Limewire gezocht op
    EasyWMA. Je ziet het: alleen maar afval. Voor losse muzieknummers ok, maar voor de rest niet meer bruikbaar. Ik stuur je wel een gebruiksaanwijzing, stap voor stap, hoe je Azureus kunt gebruiken. Kun je altijd nog overstappen op andere torrent-programma’s! :

Bijdrager
    J.
    ”sedikit”

@michiel112,

Ik heb voor de aardigheid, omdat hij toevallig zojuist op versiontracker stond, in Limewire gezocht op
    EasyWMA. Je ziet het: alleen maar afval. Voor losse muzieknummers ok, maar voor de rest niet meer bruikbaar. Ik stuur je wel een gebruiksaanwijzing, stap voor stap, hoe je Azureus kunt gebruiken. Kun je altijd nog overstappen op andere torrent-programma’s! :

xtorrent heeft geen stap voor stap uitleg nodig:p simpeler gaat niet :)…;)

Bijdrager
    sedikit

De uitleg heeft ook een beetje betrekking op het torrent-verschijnsel in zijn algemeenheid,. Zoals de uitleg van seeders en leechers, het deelgetal of ratio e,d,.Want het blijkt nogal vaak dat er mensen zijn die meer ingesteld zijn op halen,dan op brengen. Vandaar o.a. mijn aanwijzingen, want voor je het weet ben je “gebanned”(en terecht!)

Bijdrager
    AST
    ”sedikit”

@michiel112,

Voor losse muzieknummers ok, maar voor de rest niet meer bruikbaar.

Helemaal mee eens. Voor proggies hoef je het niet te gebruiken. Daarbij gaan programma’s als limewire (bij mij) aanzienlijk langzamer dan de torrentproggies. Daarbij moet ik wel zeggen dat het dan ook wel nodig is een account te hebben bij een torrentsite. Als je het moet hebben van de public torrents dan kan je ook niet echt hogere snelheden (> 700kbps) verwachten.

Bijdrager
    michiel112

is het downloaden met torrents ook sneller dan downloaden via IRC?

Bijdrager
    AST

Ik zou het je kunnen vertellen. Ik wist eigenlijk niet eens (hoe beschamend) dat je kan downloaden via IRC:roll:

Bijdrager
    michiel112

ik gebruikte snak voor downloade van xdcc-files het voordeel is dat je het niet weer opnieuw met anere moet delen maar ik denk wel dat downloade met torrents sneller is

Bijdrager
    iLive

Heb je bij Xtorrent ook dat gedoe met NAT?
    Want bij Azureus lukt dit bij mij niet. En zoja, is het daar dan makkelijker om
    dit in te stellen, of is er een betere uitleg ofzo..?

Alle reacties welkom.:)

Bijdrager
    michiel112

bij mij werkt het nu perfect (het bolletje is groen) je moet gewoon je poort forwaderen op je router en je firewall en toen was het bij mij ok

Bijdrager
    iLive

Ik heb een router en een airport. Op welke van de twee (of allebei) moet ik dit dan doen?
    En hoeveel en welke poorten moet ik forwarden?

Bijdrager
    sedikit

@ilive,
    Als je het over de poorten hebt van Azureus: die kun je naar believen veranderen in Azureus/voorkeuren/verbindingen. Ik heb ze beiden op 50000 gezet, en azureus doet het goed. Je kunt ook wat zelf uitproberen. Ik heb de poorten ook een lange tijd tussen 6881 en 6999 gehad.
    Wat betreft Firewall : daarvoor moet je even zoeken op het forum. Ik heb een router, hebdaar nooit iets aan gedaan, en alles doet het gewoon.
    En wat firewall betreft: ik heb geen gedeeld netwerk, dus heb ik de firewall ook nooit ingesteld. Dus die zak bij mij wel uitstaan. Verder kom ik daarover nog dit tegen:
    firewall AAN zetten, juiste poorten OPEN zetten en als je het hebt UPnP aanzetten op je router /modem. Sterft hier van de threads over dit onderwerp.
    Je zult dus eventueel even moeten zoeken in de fora!

Bijdrager
    iLive

Ik heb ook geen firewall maar een router (maar ik denk dat deze ook kan gebruikt worden als firewall)
    Maar ik krijg steeds die NAT-fout als ik in het menu Azureus op ‘NAT/Firewall Test’ klik.
    Nu download hij ook wel maar heeeeeeeel traag, dus moet ik dan op de router die poort 50 000 open zetten?

Bijdrager
    n8n
    ”sedikit”

@michiel112,

zou ik er ook 1 mogen, vooral het aanwijzen van poorten is hier een ramp :(

Bijdrager
    sedikit

@i,N8N en@iLive
    -Je moet wel goed opletten, hoeveel seeders(uploaders) er zijn, en hoeveel leechers(downloaders). Kijk, als er maar één seeder(uploader) is en je bent met zo’n twintig teechers(downloaders, dan wordt de spoeling wel wat dun. Dan moet je met z’n twintigen één upload(snelheid) delen. En dan gaat het verdomd langzaam!
    – Verder moet je wat proberen met die poorten. Zet ze voor de aardigheid maar eens een tijdje op 50000. Ik heb ze ook een lange tijd op 6879 gehad.
    -nog een tip die wel eens werkt w.b. de snelheid : de download even op stop zetten. Via dat rode vierkantje in de menubalk. Na ongeveer een minuut weer aanzetten. Via die groene pijl er naast.
    En wat ook wel eens wil helpen is, na het stopzetten van de download(zie boven) dat betreffende blauwe torrentfiletje van je bureaublad weggooien, en even een nieuwe “download” van het bewuste programma plegen. krijg je een nieuw torrent-filetje op je bureaublad. Daarna het programma weer laten downloaden(groene pijl)
    Ook kun je wel eens proberen de hele Azureus te herstarten. Ook dat wil wel eens de snelheid ten goede komen.
    Verder, gedachtig aan het spreekwoord “je moet een gegeven paard niet in de bek kijken”, past bij het downloaden een zekere mate van geduld!

Bijdrager
    n8n
    ”sedikit”

@i,N8N en@iLive
    -Je moet wel goed opletten, hoeveel seeders(uploaders) er zijn, en hoeveel leechers(downloaders). Kijk, als er maar één seeder(uploader) is en je bent met zo’n twintig teechers(downloaders, dan wordt de spoeling wel wat dun. Dan moet je met z’n twintigen één upload(snelheid) delen. En dan gaat het verdomd langzaam!
    – Verder moet je wat proberen met die poorten. Zet ze voor de aardigheid maar eens een tijdje op 50000. Ik heb ze ook een lange tijd op 6879 gehad.
    -nog een tip die wel eens werkt w.b. de snelheid : de download even op stop zetten. Via dat rode vierkantje in de menubalk. Na ongeveer een minuut weer aanzetten. Via die groene pijl er naast.
    En wat ook wel eens wil helpen is, na het stopzetten van de download(zie boven) dat betreffende blauwe torrentfiletje van je bureaublad weggooien, en even een nieuwe “download” van het bewuste programma plegen. krijg je een nieuw torrent-filetje op je bureaublad. Daarna het programma weer laten downloaden(groene pijl)
    Verder, gedachtig aan het spreekwoord “je moet een gegeven paard niet in de bek kijken”, past bij het downloaden een zekere mate van geduld!

Maakt me verder niet bijzonder veel uit. download nu erg fijn met http://www.g2p.org icm Firefox en ‘downloadthemall’, een plug-in voor firefox. Haal makkelijk een halve MB/s en heb dan meteen hele albums :D

Bijdrager
    sedikit

@i,N8N, je schreef o.a.
    :Maakt me verder niet bijzonder veel uit. download nu erg fijn met http://www.g2p.org icm Firefox en ‘downloadthemall’, een plug-in voor firefox. Haal makkelijk een halve MB/s en heb dan meteen hele albums :D[/quote]
    Ja, dat zal best. Voor muziek dan, hoewel voor losse nummers ik nog altijd Limewire uitstekend vind(voor de rest absoluut niet). Op dit forum mag er eigenlijk niet over dit soort zaken gesproken worden. Ik kap er dan ook mee. Je mag verder best met PB’tjes iets aan me vragen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.