7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marcelleke

Azerty toetsenbord bootcamp

Hallo iedereen,

Daarnet Windows 7 (32 bits) via bootcamp geïnstalleerd op mijn nieuwe MacBook air. Na het installeren van de drivers, werkte alles perfect behalve het toetsenbord.
    Heb zelf een azerty. Toetsenbord heb ik ingesteld op Belgisch komma. Nu typt deze qwerty en als ik m toets verschijnt er een ;. De letter M krijg ik dus niet te zien. Het toetsenbord is helemaal in de war.

Heeft iemand hier ervaring mee? Graag zou ik een normaal functionerend azerty kunnen gebruiken.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Ja, ik heb er ervaring mee. Ik zit op dit moment ook op Boot Camp (Windows 7 Ultimate x64)

Onderaan de menubalk in Windows 7 heb je normaal gezien een taalbalk (ENG/NL-afkorting).
    Die staat allicht op Engels/Amerikaans ingesteld i.p.v. Nederlands.

Als de taalbalk er niet staat:

<br />
    Configuratiescherm > Klok, taal en regio > Toetsenborden > NL toevoegen, ENG verwijderen.<br />

Bijdrager
    marcelleke

@Nick

Het werkte perfect. Heb ook op google gezocht maar oplossing niet gevonden.

Bedankt hé!
    Mijn excuses voor “Bootcamp”, moet natuurlijk boot camp zijn.

Bijdrager
    Yggdrasil

Graag gedaan en da’s niets hoor, het was meer een tip. :thumbsup:

Bijdrager
    marcelleke

Enkel bij het scherm om in te loggen is het toetsenbord hetzelfde gebleven. Hoe kan ik dit veranderen?

Bijdrager
    Yggdrasil

Bovenaan rechts of links heb je ook een NL-symbooltje. Daarop kun je klikken.

Bijdrager
    marcelleke

Weet iemand hoe ik dit @ krijg onder boot camp? Het symbool op het Mac toetsenbord werkt niet.
    Ik krijg steeds tot de tweede macht te zien.

Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.