12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Whintants

AZERTY naar QWERTY

Ik heb onlangs een AZERTY (zag ik pas te laat) MacBook Pro 15″ Mid 2012 aangeschaft en wil hem graag omzetten tot QWERTY.

Nu heb ik hem software matig al op QWERTY staan en enkele toetsen omgewisseld zoals je hieronder kunt zien.

AZERTY

QWERTY

Maar dit is toch niet helemaal hoe ik het zou willen, nu heb ik zitten denken aan stickertjes op de van QWERTY afwijkende toetsen. Alleen dan heb je een probleem mocht je een keer in het donker werken dat de toetsen geen licht meer doorlaten. Ik heb online zitten zoeken en wat websites gevonden, en die grapjassen vragen gewoon €4,99 per toets! Ik heb even geteld en om mijn toetsenbord volledig naar QWERTY te brengen moet ik 20 toetsen wisselen.

Uiteraard heb ik naar defecte (vergelijkbare) MacBooks gezocht maar ook die zijn nog aan de prijs.

Het enige dat ik nodig heb is een oud toetsenbord waarmee ik de handel kan omwisselen. Of een nieuw setje van de toetsen, weet iemand waar ik die kan kopen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Whintants.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Whintants.

Bijdrager
    Zakske

Probeer het eens op eBay.

Geblokkeerd
    Carp

Ik heb zelf zo’n siliconenmatje op mijn toetsen, ter berscherming, maar dat werkt natuurlijk ook en is wel iets goedkoper.

http://www.ebay.com/itm/Silicone-UK-EU-Keyboard-Cover-Skin-for-Apple-Macbook-Air-Pro-Retina-MAC-13-15-17-/251967939410?var=&hash=item3aaa75a352:m:mJh_UmJCYA5oMiHi4dZbmpg

Moderator
    Night

Je hebt toch een herroepingsrecht van 14 dagen? Waarom heb je hem niet gewoon geretourneerd en de juiste besteld?
    Of heb je hem van een privépersoon overgekocht?

Bijdrager
    Whintants

Het is misschien raar maar ik heb in mijn hoofd het idee dat dit allemaal niet zo duur hoeft te zijn. Op Ebay staan toetsenborden maar die zijn niet backlit of die kosten meer dan €30,-. Ik vind het best duur voor een paar van die toetsjes. Of heb ik hier totaal ongelijk en is het het volgens jullie overduidelijk waard?

Zo’n siliconen matje heb ik ook overwogen maar is ook maar gewoon symptoombestrijding. Niets typt zo fijn als de originele toetsen. Het probleem daarmee is dat het matje tegen het scherm gedrukt wordt als je de MacBook dichtklapt. dan heb je iedere keer een toetsenbord patroon op je scherm zitten.

Ik heb hem inderdaad tweedehands gekocht.

Geblokkeerd
    Carp

Toetsenbord patroon op je scherm???
    Nooit een afdruk gezien!!8-)

Je wilt voor een kwartje op de 1ste rang zitten, kijk eens wat het kost om je keyboard te wisselen?
    Dan ben je ook snel over je €30 heen!
    Je zou het zelf kunnen doen, maar kijk dan eerst maar eens naar hoe het los moet (±100 schroefjes).

Kortom €0,99 is de beste oplossing en geeft je ook nog eens gratis garantie tegen vochtschade.

Bijdrager
    Whintants

Haha die is leuk, een kwartje, maar je hebt gelijk, ik ga hier een zo goedkoop mogelijke oplossing voor vinden.

Het toetsenbord werkt namelijk prima, ik heb alleen de toetsen nodig, geen heel nieuw toetsenbord, geen witte schaartjes die eronder zitten, enkel en alleen de toetsjes die corresponderen met de QWERTY layout.

Wellicht moet ik maar eens contact opnemen met een APR of die nog iets hebben liggen.

Geblokkeerd
    Carp

Ik snap het, je wilt liever €300 manuren besteden om 20 toetsen te wisselen.

Bijdrager
    Whintants

20 Toetsen heb ik in 10 minuten gewisseld, dat is echt een fluitje van een cent.

Geblokkeerd
    Carp

Ik bedoel uiteraard de speurtocht naar goedkope toetsen.
    En iemand die losse toetsen verkoopt, probeert nog iets terug te zien van zijn gecrashte Mac.
    Dus €30 voor een gebruikt keyboard of 20x €1,50 voor losse toetsen.8-)

Bijdrager
    Geldersscheepje

Op marktplaats staan genoeg reparatiebedrijfjes die de kapotte toetsenborden vervangen voor 69 euro. Vraag daar eens of je van een kapot toetsenbord de toetsen kan overnemen. Grote kans dat je voor een redelijk bedrag ze kan overnemen, voor hun heeft het geen waarde meer.

Bijdrager
    Whintants

Thanks, dat is nog eens een tip waar ik iets aan heb. Ik ga contact opnemen met ze!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.