7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Serge

Avid Free DV

Waar kan ik nog Avid Free DV in versie 1.6 downloaden. De recentste 1.8 draait enkel op OSX 10.4 en daar zit ik nog niet

Bijdrager
    Hanhart
    Bijdrager
    reposte

Je hebt een Mac: daar draait FCP op. Wat moet je dan in godsnaam nog met Avid?:?

Bijdrager
    Serge

Avid is nog steeds, terecht of ten onrechte, de meest voorkomende professionele standaard. En aangezien ik mijn eerste stappen in die richting wil zetten (ik werk overigens al met Final Cut tot mijn grote tevredenheid). Kwestie van een brede knowhow op te doen.

Bijdrager
    reposte

Ikke snap:D

En nu weer ontopic! 8)

Geblokkeerd
    Anoniem

Denk er wel aan dat Free DV een sterk uitgeklede versie van Avid is. En dat de meeste bedrijven die tegenwoordig met AVID werken, dat op Windows machines doen…

Daarnaast schakelen meer en meer bedrijven die nog wel met Macs werken, over op FCP, omdat het in aanschaf een stuk goedkoper is op de Mac dan Avid.

Bijdrager
    Vincent

Weet ook dat Avid Free DV een niet echt stabiel stukje software is. Ik heb het op drie machines geinstalleerd en uitgeprobeerd maar op alle drie crashed het continue en kan ik projecten dan weer wel, dan weer niet saven. Ik gebruik het nu alleen om op Avid ingeladen files om te zetten naar proper Quicktime.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.