5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    i3enhur

AVID Codec wordt niet herkend….? [solved]

Ik heb van een klant een aantal CD’s gekregen met Quicktimes in een Avid CoDec voor het aanpassen van een project van vorig jaar…

Heb alle codecs van Avid geïnstalleerd, maar toch zie ik mijn materiaal niet (de files wel)….dus niet in After Effects, FCP of zelfs QuickTime Player. Als ik in Quicktime bij Info kijk, zie ik dat het Avid Mediacomposer files betreft met de MooV extensie (PC?)…nu heb ik bij Avid de juiste codecs gedownload en geïnstalleerd (AvidAVDJCodec.component, AvidAVdvCodec.component en AvidAVUICodec.component) maar niets…

Iemand?

(Ja kan natuurlijk vragen of ze compressie ‘None’ willen aanleveren…maar dat gaat me wat ver 8) )

Bijdrager
    macpro

[wilde gok mode]

Extensie renamen naar .mov?

[/wilde gok mode]

Bijdrager
    i3enhur

Nee, dat gaat helaas niet….CoDec (Compressie/Decompressie) zit ‘ingebakken’ in de files…Heb het wel even geprobeerd natuurlijk, je weet maar nooit…

Ben er inmiddels achter dat je voor Avid Mediacomposer (hoogstwaarschijnlijk) een andere codec moet downloaden…maar je hebt weer een Avid licentie nodig om in te loggen, en die heb ik dus niet. Vrees dat er niets anders op zit om de klant morgen te bellen met de vraag of het op een andere manier aangeleverd kan worden…:(

Bijdrager
    Sen

Sommige Avid codecs zijn nooit voor os X uitgebracht. Ik denk hierbij aan de AVR codecs en dergelijke.

Ik heb de OS9 codecs gezet op http://www.rotsen.be/tmp/Avid_os9.zip. Deze kan normaal Avid Media composer afspelen. De codecs werken ook in classic via Quicktime Player classic. Misschien dat het een oplossing kan zijn (transcoden naar Animation?

Bijdrager
    i3enhur

Daar was ik al bang voor Sen (nooit uitgbracht voor OSX)…dat is ook een van de redenen dat ik uncompressed werk…;) Hoewel men bij Avid zegt dat de Codecs for OS X ook Mediacomposer ondersteunen…wellicht door de editor van mn klant geëxporteerd met een oude versie…Kan me inderdaad herinneren dat ik er ooit eens een startup scherm met OS 8.6 heb zien aanfloepen…

Helaas draai ik al een tijdje geen OS9 meer…maar hartelijk bedankt voor je link en je aanbod!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.