10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    fdo amsterdam

AVI van Zeer Slechte Kwaliteit

Heb voor het eerst geprobeerd een (gedownloaded) AVI-film (±700Mb/90min.) naar DV te converteren. Heb gebruik gemaakt van Toast7; gewoon de AVI-film in het venster van Toast gedaan nadat een lege dvd in de dvd-drive had geplaats. Na ’n paar uur was het klaar. Het bestand was zo ’n 2,5Gb geworden

Met grote nieuwsgierigheid en hoop naar de dvd-player in de woonkamer gelopen en… Slecht!; Zeer slechte kwaliteit met grote kleurenpatches, grove pixels en extreem gesatureerd.
    De AVI-film op het 23″ Apple Display dat aan mijn G5 hangt ziet er gewoon goed uit, dus:
    • Wat heb ik fout gedaan?
    • Zijn AVI-films van 700Mb niet geschikt voor TV?
    • Moet ik eerst de AVI naar een andere formaat converteren vóór dat de dvd wordt gebrand?

Hoor graag wat jullie hier van vinden. Bedankt!

Bijdrager
    PietjePuk

Als ik er brand op cd-rom dan converteer ik nooit en mn dvd speler slikt ze tot nog toe al altijd. Gewoon branden dus zonder te converteren.

Bijdrager
    sedikit

Sommige DVD-spelers(oude?) spelen geen AVI. Mocht die van jou het wel doen (kun je proberen), dan moet je de AVI-file branden in Toast, als data. Dit als aanvulling bij wat PietjePuk aanraadde

Bijdrager
    Joffry

Converteert Toast dan niet automatisch als je ‘DVD Video’ kiest ?

@Sedikit
    : dus in Toast 8 > Data > DVD-ROM ?

Bijdrager
    sedikit

@Klapper,
    Ik ben ook maar een relatieve leek. Ik doe het altijd zo : Toast/Data/Mac&PC. En die gebrande CD speelt prima af via mijn DVD-speler op de TV.
    Voor de verdere, echte deskundigheid, moet je hier zijn:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39761&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Bijdrager
    error

Toast 8 > Video > DivX Disc > .avi bestand(en) slepen > branden op cd of dvd werkt het beste.

Bijdrager
    computer space
    ”error”

Toast 8 > Video > DivX Disc > .avi bestand(en) slepen > branden op cd of dvd werkt het beste.

Als je speler tenminste DIVX ondersteund. Een beetje goede doet dat niet (alleen de goedkope!). Speel anders gewoon vanaf je computer op de TV af. Heb je niet dat conversie de boel verder verslechterd.

Bijdrager
    fdo amsterdam

Mijn dank aan allemaal voor jullie reacties!

Als ik goed begrepen heb, moet ik doen wat ik al deed… maar ik moet de AVI gaan branden als ‘data’. Of… moet ik de AVI door Toast laten converteren naar DivX.

Niemand heeft iets over de zeer slechte kwaliteit gezegd. Ik neem dus aan dat een AVI van 700Mb, in principe, in staat moet zijn om gewoon ’n goed beeld op een HD-TV te laten zien.

Trouwens, mijn dvd player/recorder is een Sony RDR-HX825 (een van de nieuwste met HD) met weergave van DVD Video/CD/Video CD en DVD-R/DVD-RW/DVD+R/DVD+RW. Dus, ik denk dat hij geen AVI direct zal kunnen spelen.

Groeten

Bijdrager
    computer space

AVI goed op HDTV is een illusie.
    Avi’s zijn samengeperste DVD rips, en hebben meestal 2x zoveel compressieartefacten dan een DVD. Dan blaas je ook nog eens 720×576 op naar 768×1366, en de kwaliteit laat zich raden. Blueray schijf kopen dus!

Bijdrager
    hobbes2210

Er zijn volksstammen opgeggroeid met CD ne VCD, dus een AVI van 700MB kan prima acceptable zijn.
    natuurlijk niet op een 40″ plasma scherm op 2 meter afstand……

Toast kan er een prima VCD van maken.
    Maak er geen DVD van, daar is de bron te slecht voor

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.