9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    winniemac

.AVI opQT: 1 beeld geen afspelen

Ik heb een probleem met afspelen van AVI bestanden. Het bestand laat geen voorvertoning zien.

Als ik het bestandje opende met QT kreeg ik wel geluid, geen beeld.

Vervolgens van de site van unSOUND de codecs gehaald (alleen de universal en Intel mapjes gebruikt) en in QTmap geplaatst en de progjes geinstalleerd.

Ook DivX geinstalleerd, maar deze werkt hier helemaal niet mee.

Nu heb ik een eerste beeldje als ik open via QT en dan speelt het niet verder af, ook geen geluid. Het blijft dus bij het tonen van het eerste plaatje, als zijnde een foto.

Nu ben ik niet thuis in de codecs dus zou ik best iets fout hebben gedaan…

Moderator
    unSOUND

Het ligt er helemaal aan welke codering er is gebruikt. Het kan zijn dat er een codering is gebruikt waarvoor geen plugin in mijn pakket zit, of alleen eentje voor niet-Intels…

Heb je toevallig wat info over de gebruikte codering ? Of staat er toevallig een filmpje online waar ik eens naar kan kijken ?

Bijdrager
    winniemac

Als ik het goed heb bedoel jij deze info

3ivx MPEG-4 5.0.1, 640 x 480, Miljoenen
    DVI ADPCM, Mono, 44,100 kHz

Nu zie ik 3ivx staan en die zat in jou pakket en heb ik deze ook geinstalleerd.

Zit nog even te kijken en zie net dat het daarmee nog niet is geinstalleerd geloof ik.

Moderator
    unSOUND

3ivX zit in het pakket inderdaad, maar in de vorm van een installer die je wel eerst moet draaien. Tevens met je er wel voor zorgen dat een andere plugin niet voordringt… Perian heeft bijvoorbeeld die eigenschap, wat één van de redenen is waarom ik hem niet in mijn pakket heb zitten.

Bijdrager
    winniemac

Aan gezien ik een switcher ben, heb ik alleen nog een hoop dingen van deze site vandaan. Wat betreft de codecs, alleen wat jij op je site had staan.

Dan zou ik nu dus 3ivx license moeten kopen en dan zou het filmpje het moeten gaan doen.

Moderator
    unSOUND

Nee, de afspeel-plugin is op zich gratis… Het codeergedeelte ( om zelf 3ivx films te maken in plaats van te spelen ) daar moet je voor betalen.

Maar je moet dat bestand “3ivx installer” dus dubbelklikken om de plugin te installeren… Download anders eens de meest recente versie:

http://www.3ivx.com/codec/download_mac.php?format=dmg

Bijdrager
    winniemac

Ik zat te kijken in MacHD bij de map QT en daar zitten een 3ivx MediaExporter. component en 3ivxVideoCodec.component. (heb eventueel een screenshot van de puinzooi die ik er van maak:P )

Zou het dan niet moeten werken of moet ik ze ergens anders plaasten?

MPG en 3gp werken prima heb ik gezien.

Bedankt trouwens voor de snelle reacties en hulp…

Moderator
    unSOUND

Dan zou het moeten werken op zich, tenzij een andere codec dus voordringt… Welke plugins staan er nog meer in die map ? En welke installer heb je gebruikt, die uit mijn map of die waar ik net de link van postte ?

Bijdrager
    winniemac

De volgende components staan in de map MacHD/QT samen met eerder genoemde 3ivx

aaplempeg2codec
    Flip4Mac WMV Export
    Flip4Mac WMV Advanced
    XviD_Codc-r58(Intel)
    Avilmporter-r7(Intel)
    AC3MovieImport
    DivX Decoder
    EyeTV MPEG Support
    Save as AVI
    XihQT

en een A52Codec in de map MacHD/ Components

Ik had eerst die van jou gebruikt en later nog eens die van de site

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.