30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 70)
  • Q:

Bijdrager
    Antoon

Avi op dvd zetten?

Is het mogelijk om een AVI bestand direckt om dvd te zetten of moet er eerst een converter aan te pas komen. Ik ‘draai’ iDVD en/of Toast 6?

Bijdrager
    Ali B

ja maar je bent er dan niets mee… Het is dan gewoon een bestand zoals je een word doc van 600mb erop zet als je er iets anders mee van plan bent zoals op een dvd standalone moet eerst gaan aanpassen

Bijdrager
    ElectricCat

Moet eerst omgezet zijn in een bestand dat quicktime af kan spelen.
    In de help van iDVD staat het duidelijk uitgelegd hoe dat zit.

(Ik gebruik zelf eerst DviX Doctor, die zet die avi dan om in een .mov, die brand ik dan met iDVD of toast)

Bijdrager
    mr. Energy

Als QuickTime het avi bestand kan afspelen dan kun je de avi bestand gewoon naar toast toe slepen om een DVD Video van te maken want toast gaat hem dan van zelf encoderen maar dat kan wel een tijd duren voor hij daar werkelijk gaat branden dus je moet wel de tijd voor nemen. 8)

Moderator
    Lucas Raggers

Met Divx Doctor kun je een avi film verrassend snel omzetten naar een volwaardig .mov bestand.

Maar wat ik nou wil weten is hoe je ondertitels met een film kunt meebranden. Kan dat niet in DVD Studio Pro of zijn er andere apps die een subtitle bestand op een film kunnen branden?

Bijdrager
    japser909
    ”lucasraggers”

Met Divx Doctor kun je een avi film verrassend snel omzetten naar een volwaardig .mov bestand.

Maar wat ik nou wil weten is hoe je ondertitels met een film kunt meebranden. Kan dat niet in DVD Studio Pro of zijn er andere apps die een subtitle bestand op een film kunnen branden?

Mpeg :lol:

Bijdrager
    2manydjs
    ”lucasraggers”

Ffmpegx kan dit wel aan, even load sub kiezen onder filter.
    Denk alleen wel dat de ondertiteling dan wordt mee ge-encode.
    Je kan hem daarna dus niet meer uitzetten..

Moderator
    Lucas Raggers

Ik krijg de sutitles er niet op. Heb alles geinstalleerd. Weet ook niet welke encoder ik moet gebruiken of welke instellingen bij filter ik moet gebruiken en of hij het wel met een .srt file doet.

ffMpeg is niet het vriendelijkste programma in gebruik. Wie weet hoe ik die subtitle erin gebrand krijg?

Bijdrager
    2manydjs

Het zou gewoon moeten werken met een srt bestand.
    Zit nu niet achter mijn eigen mac, maar ik zal eens wat proberen.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb het op een andere manier gedaan!

– TitleLab: zet je srt subtitle om naar quicktime text
    – Quicktime: add scaled onder edit (zorg er wel voor dat je subtitle even lang is als de film zelf. Is dit niet zo dan moet je handmatig even een subtitle toevogen op de laatste seconde met TitleLab)
    – Quicktime: save as (self-contained)

Deze drie stappen zijn binnen 5 minuten bereikt, inclusief het saven (op een 1Ghz eMac). Nu kan ik dus zo’n zes films op een dvd zetten inclusief ondertitels.

Bijdrager
    2manydjs

Dat is een mooie methode.
    Als je “voeg toe” kiest ipv van “voeg toe op schaal” zouden ze niet even lang hoeven te zijn, of wel?
    Kan je ook kiezen waar de ondertiteling terecht komt?
    Of komt het gewoon altijd boven in beeld?

Wat voor bitrate gebruik je bij 6 films, ziet dat er nog wel uit?
    Of brand je ze niet als DVD video?

Moderator
    Lucas Raggers

Ik was iets te enthousiast met die 6 films op en dvd. Ik rekende namelijk 4200Mb (ruimte op dvd) gedeeld door 700Mb (film), maar vergat dat iDVD / DVD Studio Pro het zaakje natuurlijk weer omzet waardoor het er nooit op past. Misschien dat een dvd-speler een datadvd met 6 mov films accepteert, maar dat weet ik niet.

Met “voeg toe” zet hij hem achter de film of op de plek waar je hem wilt invoegen. Dat is niet de bedoeling. Met “voeg toe op schaal” legt hij hem eroverheen, vreemd genoeg. Maar dan moet je dus wel zorgen dat de ondertitelingsfilm even lang is als de film zelf, anders rekt hij de ondertiteling uit en dan loopt het niet meer synchroon.

Ik heb in TItleLab ook gezocht naar de mogelijkheid om de ondertitels onderaan de film te kunnen plaatsen, maar heb het nog niet gevonden. Als je de ondertitelfilm even groot maakt als de film zelf (640×480 bv) dan zet hij hem ook bovenaan. Schuiven in QuickTime is nog niet gelukt, maar er moet een truuc voor zijn om de ondertiteling onder te krijgen, al weet ik nu nog even niet hoe.

Bijdrager
    zjoskebest

:roll: Ik ben helemaal nieuw zowel hier op het forum als nieuw in de bewerking van films en video. Ik zag een onderwerp over omzetten van AVI naar DvD.
    Ik heb CD1 en CD2 (in AVI) beiden van een grootte van 715.000 kb met losse
    ondertitels. Nu wil ik die beide met ondertitels (en geluid) overzetten naar een DVD-tje . Ik kan daar nergens de juiste handleiding daar van vinden. Ik heb met TempGEnc CD1 omgezet naar MPEG (was nodig had men mij gezegd) Maar er is geen geluid en geen ondertitels . Wie kan mij helpen om e.e.a goed te kunnen volbrengen
    met groet

Jos

Moderator
    Lucas Raggers

Ik zou zeggen lees het bovenstaande heel goed en bekijk de genoemde programma’s (op te zoeken via versiontracker.com) en mijn instructies. De snelste manier is
    – avi’s omzetten naar mov met Divx Doctor
    – subtitles met TitleLab omzetten naar een movie
    – avi en subtitles samenvoegen in Quicktime en bewaren als movie
    – branden in iDVD, Toast of DVD Studio Pro

Bijdrager
    2manydjs

Ik ben bang dat Joske op het verkeerde forum terecht is gekomen..
    TempGEnc is er volgens mij niet voor mac.

Joske: Kijk eens op http://www.vcdhelp.com .
    Daar staat alle informatie die je nodig hebt, kijk desnoods op het forum.

Bijdrager
    zjoskebest

:lol: Ik ben blij met jullie reactie . Ik heb geen MAC maar een simpele Windows XP machine, ben ik dan op het juiste adres voor vragen over films omzetten en branden naar dvd..???

groet

jos

Bijdrager
    DonBas

Het is mij nog steeds niet gelukt om een dvd te branden met ondertiteling.
    Als ik de dvd wil branden met toast dan is de lege dvd ook te klein. De film is namelijk 5.4 G en mijn dvdtjes zijn 4.7G weet iemand hoe ik het kan verkleinen? Het is een .AVI bestand. Ik brand met Toast 6. Of weet iemand een site waar het duidelijk uitgelegd staat?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    zjoskebest

DonBas , eerst van AVI naar MPEG met TEMPGenc en als het bestand dan nog te groot is dan DVDShrink

groet

Moderator
    Lucas Raggers

@zjoskebest

Neem je eigen onderschrift serieus: “Waarover men niet spreken KAN , MOET men zwijgen”.

Dit is een forum voor Macgebruikers. Alle vragen zijn Mac gerelateerd en dienen opgelost te worden met Mac hard- en software. Het is dan ook niet handig aan te komen met software die enkel draait op Windows.
    Ik raad je aan eerst deze site eens te bezoeken en dan terug te komen.

Bijdrager
    2manydjs

Donbas, je zet er wel bij waarmee je het brand maar niet waar je het mee omzet naar mpeg2.
    Doe je dit ook met toast?
    Ik weet niet of je in toast de bitrate kan aanpassen, zoniet gebruik dan een ander programma.
    Mij bevalt ffmpegx nog steeds erg goed.
    Kies dan als preset “DVD low bitrate”.
    Als je deze kwaliteit niet bevalt kan je “DVD hi bitrate” kiezen en dan zelf de bitrate berekenen.
    Vul in hoeveel minuten je film duurt (bijv. 120), kies vervolgens “1 cd of DVD 4GB” en klik op “rate”. Rond vervolgens de bitrate naar beneden af.
    Bijv “4607” naar “4500”, op die manier zit je altijd safe en heb je optimale kwaliteit.

Lees goed de instructies van ffmpegx voor het installeren.

Succes

Bijdrager
    2manydjs

Ben er nu ook achter hoe je ondertitels mee encode van avi naar DVD met ffmpegx.

1.Kies je bestand en waar het gesaved moet worden.
    2.Kies preset DVD (hi of lo)
    3.Kies de framerate die bij de avi hoort, scheelt in tijd en minder kans op out-of-sync (meestal NTSC(29,97 fps), meeste DVD spelers kunnen dit gewoon afspelen. Kies anders PAL(25 fps)).
    Als je niet weet wat de framerate is van je avi, kan je dit opzoeken door in QT op appeltje-i te drukken.
    Heb je de divx codecs niet geinstalleerd kan je ook mplayerx gebruiken, ook met appeltje-i.

4.Vink onder “Filters” “subtitle” aan.
    5.Laat hem op “burn” staan en klik op “load sub”. Kies de juiste subtitle.
    6.Onder “options” vink je “decode with quicktime” uit en vink aan “decode with mplayer”
    7.Vink “altivec” uit als je een G3 processor hebt.
    7.5 druk boven aan op play om te kijken of alles functioneert
    8.Druk op “encode” en vlammen maar!

Test dit natuurlijk eerst even met een 30 sec. filmpje!
    Succes

Bijdrager
    DonBas

Bedankt! Ik ga het even proberen, zal wel lukken nu.

Bijdrager
    macbos
    ”2manydjs”

Ben er nu ook achter hoe je ondertitels mee encode van avi naar DVD met ffmpegx.

1.Kies je bestand en waar het gesaved moet worden.
    2.Kies preset DVD (hi of lo)
    3.Kies de framerate die bij de avi hoort, scheelt in tijd en minder kans op out-of-sync (meestal NTSC(29,97 fps), meeste DVD spelers kunnen dit gewoon afspelen. Kies anders PAL(25 fps)).
    Als je niet weet wat de framerate is van je avi, kan je dit opzoeken door in QT op appeltje-i te drukken.
    Heb je de divx codecs niet geinstalleerd kan je ook mplayerx gebruiken, ook met appeltje-i.

4.Vink onder “Filters” “subtitle” aan.
    5.Laat hem op “burn” staan en klik op “load sub”. Kies de juiste subtitle.
    6.Onder “options” vink je “decode with quicktime” uit en vink aan “decode with mplayer”
    7.Vink “altivec” uit als je een G3 processor hebt.
    7.5 druk boven aan op play om te kijken of alles functioneert
    8.Druk op “encode” en vlammen maar!

Test dit natuurlijk eerst even met een 30 sec. filmpje!
    Succes

Kan je ook chapters maken op deze manier.???

Bijdrager
    buurman

Om de ondertitel onder de film te plaatsen(als het je al gelukt is om uberhaubt een ondertitel in je mov te plaatsen..) :wink:
    Open de film in QTpro< kies filmkenmerken (appeltje j)< klik op uitklapschermpje film en kies voor tekstspoor< klik op uitklapschermpje annotatie en kies voor grootte < klik op pas aan < klik ergens in het roodomrande subtitle vlak en sleep de subtitle naar de gewenste locatie < Klik op “gereed” < Sluit de film en bewaar de wijzigingen.

De beste locatie voor de ondertitel is onder de film, dan kun je de film ook nog afspelen met een langzamere mac. Het ondertitel vlak mag het videovlak dus niet overlappen.

P.S. Gebruik géén idvd om je films op dvd te branden , maar de “gewone” data brand mogelijkheid van de finder of die van toast. Er passen dan 6 speelfilms op één dvd-r. Deze zijn echter alleen afspeelbaar op mac of pc.
    Om de films op de pc te kunnen kijken moet daar meestal de 3ivx quicktime plug-in op gemonteerd zijn.

Bijdrager
    2manydjs
    ”macbos”

Kan je ook chapters maken op deze manier.???

Ja, het makkelijkst is om in ffmpegx de optie “author as DVD” uit te zetten en “split in 4 chunks” aan te zetten.
    Nu heb je 4 chapters, deze kan je met sizzle weer authoren naar DVD met menu.
    Vind je 4 chapters niet genoeg en/of wil je exact bepalen waar de chapters beginnen, dan kan je beter zelf je MPEG2 bestanden gaan splitten na het encoden.
    Dit doe je in ffmpegx onder het tabje filters.

Je kan ook je avi voor het encoden splitten, maar dan krijg je problemen met het juist laten verlopen van de ondertiteling.

Succes ermee.

EDIT
    Bedenk me nu pas dat Sizzle waarschijnlijk niet eens gesplitte MPEG2 bestanden nodig heeft om een chapter aan te kunnen maken, probeer het dus eerst maar zonder splitten.

Nogmaals succes

Bijdrager
    Skilip

Hallo allemaal. Ik ben Philip, nieuw op dit forum en net als jullie gek op mac.Nog ff over ondertitels onder DVD…. Om DVD’s te maken van mijn avi’s met ondertitels gebruik ik de volgende programma’s;

-DivXDoctor, om de AVI’s van geluid te voorzien
    -TitleLab, om de ondertitelste synchroniseren met de film. (Gebruik de ‘export to SubRip’ optie om het bestand naar .srt op te slaan)
    -SubRip (onder Virtual Pc), om het .srt bestand te converteren naar .stl
    -DVD Studio Pro, om de uiteindelijke DVD samen te stellen. (.Stl kun je importeren in DVD Studio Pro)

Denk eraan dat je overal dezelfde framerate gebruikt!

Bijdrager
    macbos
    ”Skilip”

Hallo allemaal. Ik ben Philip, nieuw op dit forum en net als jullie gek op mac.Nog ff over ondertitels onder DVD…. Om DVD’s te maken van mijn avi’s met ondertitels gebruik ik de volgende programma’s;

-DivXDoctor, om de AVI’s van geluid te voorzien
    -TitleLab, om de ondertitelste synchroniseren met de film. (Gebruik de ‘export to SubRip’ optie om het bestand naar .srt op te slaan)
    -SubRip (onder Virtual Pc), om het .srt bestand te converteren naar .stl
    -DVD Studio Pro, om de uiteindelijke DVD samen te stellen. (.Stl kun je importeren in DVD Studio Pro)

Denk eraan dat je overal dezelfde framerate gebruikt!

Ook ik doe het op deze manier, als je virtual PC niet wil gebruiken kun je ook gewoon via FFMPEG direct naar een DVD converteren, je kunt dan de ondertitels toevoegen….ik heb met sizzel nog niet veel succes gehad, prog. stops als ik een dvd wil builden??

Verder gebruik ik geen divx doctor, maar splits ik de files met FFMPEG in .m2v en .mp2/ac3 en gebuik ik subsync voor de ondertitels, Titlelab gaaf nog wel een problemen met exporteren.

Bijdrager
    SoSuMe
    ”lucasraggers”

Ik heb het op een andere manier gedaan!

– TitleLab: zet je srt subtitle om naar quicktime text
    – Quicktime: add scaled onder edit (zorg er wel voor dat je subtitle even lang is als de film zelf. Is dit niet zo dan moet je handmatig even een subtitle toevogen op de laatste seconde met TitleLab)
    – Quicktime: save as (self-contained)

Deze drie stappen zijn binnen 5 minuten bereikt, inclusief het saven (op een 1Ghz eMac). Nu kan ik dus zo’n zes films op een dvd zetten inclusief ondertitels.

Add Scaled bijft bij mij grijs, onder Quicktime pro. Hoe kan dit dan?

Moderator
    Lucas Raggers

Ik denk dat je niks in je clipboard hebt staan. Open eerst de ondertitelingsmovie, select all, copy, ga naar de film en nu kun je add scaled doen. Ik hoor wel of het werkt.

Bijdrager
    SoSuMe

Hartsikke goed, dank je wel.
    Maar nog twee vragen:
    1 Hoe krijg ik de subtitles synchroon?
    2 Hoe krijg ik de subs onder aan het beeld?
    Heb je hier al wat op gevonden?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 70)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.