5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    applepeer

avi omzetten naar mp4

Hallo ik wil graag mijn video van avi omzetten naar mp4 zodat ik het op de ipad kan afspelen. Nu gebruik ik daar altijd handbrake voor en dat werkt prima het enige nadeel is dat dit echt uren duurt om een paar films over te zetten. Nu kwam ik laatst op het idee dan je de extentie op je mac gewoon kunt aanpassen. Dit heb ik dus voor 1 bestand gedaan en deze speelt op de mac en gewone windows pc prima af maar werkt dit ook op de ipad? Ik heb niet zo veel ruimte en voor ik alles verwijder en het niet werkt wilde ik het eerst hier even vragen! Mocht dit niet werken heb ik meteen een vervolg vraag hoe kun je anders bestanden snel en met niet te veel kwaliteit verlies omzetten naar mp4?

Bijdrager
    mollie319

Om iets heel snel om te zetten van het ene naar het andere formaat gebruik ik Remux
    Meestal om bijvoorbeeld van .MKV naar .MP4 te gaan.
    Echt in luttele seconden gedaan! met behoud van beeld en geluidskwaliteit (bijvoorbeeld 1080p en Dolby Digital 5.1 geluid)

Van .AVI naar .MP4 gaat ook supersnel, alleen als bijvoorbeeld het geluid in de AVI een ‘MP3 2ch 128k’ track is, moet je deze ‘re-encoden’ en dus duurt het iets langer.
    Maar ik heb net een .AVI omgezet naar .MP4 in 2 minuten en 18 seconden…….. (omdat het geluid dus re-encoded moest worden)

Bijdrager
    G4

HANDBRAKE!

Bijdrager
    Plainey
    G4 op 07 oktober 2013

HANDBRAKE!

Hier is de TS dus juist al WEL bekend mee en dus NIET naar op zoek.:)

Remux is denk ik wel wat hij zoekt.. Indien het mogelijk is qua bronmateriaal e.d. uiteraard!

Bijdrager
    janbertwedman

MKV is een “container” of omhulsel voor m4v of h264 video. Remux pakt dit bestand uit tot wat het in feite is. Dus inderdaad geen kwaliteits-verlies.
    Wil je echt omzetten naar andere formaten neem je mpeg-streamclip.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.