6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    imacmezan

avi naar mpeg 1 of 2

situatie :ik heb een film-bestand met extensie .avi en wil hier van een video cd maken met toast
    rechtstreeks dit bestand erin gooien gaat niet en quicktime kan het niet afspelen hoe kan ik van die avi een mpeg maken zodat toast dit wel kan branden ??

Bijdrager
    Johnnie5

Je kan het avi bestand omzetten naar een mov bestand.
    Dit kan je doen met divx doctor.

http://www.macupdate.com/info.php/id/4683

Nadat je dit gedaan heb, kan je er een vcd van maken in toast.

Bijdrager
    imacmezan

bedankt ga het probere

Bijdrager
    imacmezan

de download werkt niet op macupdate is er nog een andere plaats waar ik dit kan downloaden ??(ik vindt geen andere plaats

blijkbaar ligt 3ivx.com er uit :cry:

Bijdrager
    Liam

Net zoals een .mov kan worden gemaakt met behulp van allerlei verschillende codecs, zo kan dat bij .avi ook; er zijn er meer dan 200 van.
    Apple biedt wel een enkele avi-codec aan maar omdat veel van dat gedoe gebonden is aan een bepaalde capture- of videokaart heeft het geen zin ze allemaal op te nemen.

Zoek eens op de Quicktime website, misschien heeft Apple nog iets in de aanbieding. Zo kreeg ik ooit de Indeo-codec die niet standaard in QT zat.
    Een andere optie is het te proberen op een pc met bijvoorbeeld VirtualDub of QTpro voor Windoze. Misschien kun je het daarmee omzetten naar een voor de Mac bruikbaar formaat. Als het daar niet leesbaar is heb je waarschijnlijk te maken met een niet vrije codec.

edit: dat van divx doctor lijkt me ook wel interessant.

Bijdrager
    buurman

Op versiontracker is de divx doctor nog te downloaden. Hopelijk is het een tijdelijke storing en geen faillisement, want 3ivx is toch een van de beste QT codecs. Zeker voor windows, daar is helemaal weinig keuze voor qt codecs.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.