5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    zebaz

AVI naar DVD

Ik heb een paar AVI films die ik op DVD wil gaan zetten. Maar wel met zo min mogelijk stappen en een goed resultaat. In ieder geval niet minder dan de AVI’s zelf.
    Ik heb het met Toast geprobeerd, maar na heel wat uurtjes converteren bleek het geluid verdwenen te zijn. De beeldkwaliteit was ook iets terug gelopen.

Nu las ik op dit forum dat er in Toast ook een optie is waarbij je gewoon de video-ts en audio-ts map kan branden. Maar hoe maak ik eenvoudig van 1 avi een gescheiden film. Dus video en audio map apart.

Of is iDVD dan toch de snelste optie. Ik wil zonder te veel poespas en vele stappen die filmpjes op dvd krijgen. Dat leek met toast te lukken, maar ja als het geluid verdwijnt…

DVD Studio Pro is te hoog gegrepen. Maar een onderdeel daarvan is geloof ik compressor. Is die zelf in staat gescheiden mappen af te leveren of produceert die ook alleen maar enkele filmpjes.

Wie kan mij helpen, want af en toe weet ik gewoon niet meer wat er nou allemaal moet gebeuren om een dvd maken. Al die compressie technieken en bestandsformaten. Het zou makkelijker zijn als ik zo’n avi gewoon op die DVD kon gooien en branden maar.

Moderator
    unSOUND

Vaak kan het direct vanuit iDVD.

Je gooit de avi’s op het scherm, en klaar.

Voorwaarde hiervan is wel dat de avi’s door Quicktime geaccepteerd worden,
    dus het hangt een beetje van je bronmateriaal af. Probeer het gewoon eens,
    het is nog simpeler dan je denkt.

:)

Bijdrager
    pieter010

In dit topic staan meerdere links naar AVI codexen voor Quicktime.

Nu kan ik een aantal avi’s afspelen met Quicktime waar mee ik eerst geen geluid had. En ik als ik ze nu brand via Toast naar DVD heb ik op de DVD ook geluid.

Misschien heb je er wat aan.

Bijdrager
    macbos

Je kunt ffmpeg proberen, en dan onder tool athor as VIDEO_TS aan vinken, gewoon kiezen voor hibitrate dvd.

Bijdrager
    buurman

Speelt de avi af met geluid in quicktime? Zoniet dan moet je bij http://www.3ivx.com de divx doctor downloaden, daarmee speelt een avi, na conversie tot mov, meestal wel met geluid af.
    Bij 3ivx.com kun je ook een goeie divx plug-in downloaden, vooral na gebruik van de divx doctor geeft deze goede resultaten(namelijk: geluid na branden met toast..)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.