4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Goes

AVI naar DVD > 2 soundtracks naar 1

Ok omdat iedereen zo nodig moeilijke vragen wil horen heb ik hier de mijne: 8)

Ik probeer al een tijdje een aantal AVI bestanden op DVD te branden, maar omdat de filmpjes tweetalig zijn, Italiaanse overdubb over de originele engelse tekst lukt mij dat niet. Tenminste branden lukt natuurlijk wel, maar dan krijg ik het verkeerde geluid.

Ik kan maar geen programma vinden om een van de audio sporen weg te gooien. Gebrande DVDs geven mij in de DVD speler namelijk niet de keuze tussen de geluidssporen.

Overigens kan ik Quicktime ook niet kiezen tussen de 2 geluidssporen. Met VLC lukt het wel maar daarmee kan ik niets bewerken.

Wat moet ik hieraan doen?

En nee het antwoord is niet te vinden in de zoekfunctie. Ik had de vraag gesteld in een andere topic, maar die is op slot gegaan (niet om mijn vraag)

Bijdrager
    JJmac

Als je in QT pro appeltje J intoets dan kun je daar de geluidsporen zien, probeer dat eens.

Bijdrager
    Goes

Ik had dat natuurlijk al geprobeerd, maar natuurlijk nogmaals gedaan

Er staan drie sporen, een van de structuur ‘-nb-‘, een generic ‘MPEG-4’, en geluid op ‘MPEG layer 3’
    Als ik het vervolgens open in VLC ziet VLC wel degelijk 2 geluidsstromen waar ik ook tussen kan switchen.

Ik snap er geen moer van dat verder geen enkel programma het verschil ziet.

Op een windows ding van mijn huissgenoot trok ik het geluid er zo af! Maar ik wil natuurlijk dat mijn Appletje beter is!

Bedankt voor je reactie trouwens.

Bijdrager
    JJmac

Oke, kijk eens naar DVD2oneX of FFmpegX hier kun je het een en ander instellen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.