2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    coldhearth

AVI files gebruiken in Final cut pro

Hoi,

ik zou graag beginnen aan een amv met final cut pro… hiervoor moet ik de AVI files gebruiken van de anime episodes
    waarover de amv gaat.
    Maar als ik deze importeer in final cut pro zegt hij dat je moet renderen, maar dit lukt niet en ik kan zo niet eens de bestanden bekijken in de viewer, laat staan ze bewerken…

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.:)

Bijdrager
    Peter Wieriks

Kun je de file openen in Quicktime? Als dat niet kan, kan FCP er ook niks mee.

Dus ik denk dat je ervoor moet zorgen dat je je bronmateriaal eerst converteert naar iets dat FCP / QT normaal aankan. Bijvoorbeeld DV-PAL.
    AVI files zijn er in veel smaken, met verschillende vormen van compressie (codecs). Het kan zijn dat de gebruikte compressiemethode van de AVI files niet werkt op de Mac. Soms zijn daar QuickTime afspeelcomponenten (plugins) voor te vinden, maar niet altijd. In dat laatste geval zul je op een Windows systeem de conversie moeten doen, naar een variant van AVI die de Mac wel ondersteunt.

Ik meen dat de Indeo video codec bv helemaal niet bestaat voor de Mac.
    Voor divx bestanden (die vaak de .avi extensie hebben) moet je ook eerst de juiste QT componenten hebben.

Zie bv deze link: http://www.thexlab.com/faqs/avidivx.html

Is niet zo makkelijk hoor, video!

Peter

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.