8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Applebanaan

Avi branden Toast

Hallo iedereen,

Ik wil graag een avi. film branden in Toast Titatnium 11.
    Nu lukt dat altijd onder het tab Video > Dvd-video.

Vandaag probeer ik het nog een keer, alleen wanneer ik de gebrande DVD test, loopt het geluid en beeld niet synchroon. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?

Dank,

Tim

Moderator
    unSOUND

Dit wil nog wel eens gebeuren als de bron een andere framerate heeft dan het doel, ( 25 ipv 29,97 ), of wanneer de audio anders is ( 44.100 khz ipv 48.000 khz ). Kijk eens of die wel overeenkomen.

Bijdrager
    sedikit

AVI’s moet je branden in Toast als “Data” (misschien weet unSOUND het beter, maar zo doe ik het altijd:grin:)

Moderator
    unSOUND

Dat is dus inderdaad niet de goede manier als je er een “echte” DVD van wilt maken, dan moet het op de manier die Applebanaan schrijft. Op jouw manier ( branden als DATA ) blijft het gewoon een AVI bestand, en wordt het geen DVD. ( Waarschijnlijk past het zelf wel op een CD-tje ) Wat bij jou dus geen probleem is, zolang de DVD speler ook met die AVI bestanden overweg kan. Maar dat is niet altijd het geval.

Bijdrager
    sedikit

@unSOUND
    Die discussie herinner ik mij nog: de paradox dat de goedkopere dvd-spelers wèl alles af kunnen spelen, en de duurdere niet. Jij had het toen over het al dan niet hebben van de copyrights voor de extensies. (ik speel inderdaad mijn gebrande avi’s gewoon op mijn dvd-speler af)

Bijdrager
    Applebanaan

Als ik het als data brand, kan mijn dvd speler de film niet afspelen.

@unSOUND
    Ik wil niet als een dummy overkomen, maar waar zou ik framerate en audio kunnen veranderen?

Bijdrager
    Applebanaan

*Update: Ik heb een ander bestand proberen te branden maar ook daarmee het zelfde probleem.

Bijdrager
    Fester

Ik heb het gisteravond eens geprobeerd, een avi te branden met Toast Titanium, en het ging zoals Applebanaan aangaf.
    Ik heb allen de NTCS codering omgezet naar Pal, en de framerate aangepast naar 25 beeldjes per seconde.
    Hier is het gelukt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.