21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

AVI bestanden afspelen op Imac

Ik heb een paar tv- films gedownload die het AVI bestands formaat hebben. Als ik deze wil afspelen op mijn iMac mbv Quicktime player 7 dan lukt dit niet.
    Het avi bestand wordt wel herkend maar het beeld blijft zwart. Ook geen geluid.
    Ik ben niet zo bekend met deze materie, gebruik ik wel het goede programma (Qtimeplayer7)?
    Zo niet welke software moet ik dan gebruiken? Of moet Qtimeplayer7 nog bepaalde extra software hebben?
    Gaarne advies.

peterwillem

Bijdrager
    nickybbb
    Bijdrager
    johnkeates

Download VLC, gebruik dat. AVI is geen formaat maar in de Audio en Video wereld heet het een ‘Container’. Het bevat dus beeld en geluid in een bepaald formaat. Soms bijvoorbeed XVid en AC3, of DivX en MP3, dat soort dingen. http://videolan.org/

Als iemand langs komt om Perian te suggereren: nee, geen goed idee, wordt niet meer ondersteund.

Je kan ook MPlayer Extended proberen, die heeft ook een vrij brede ondersteuning voor alle soorten bestanden: http://www.mplayerosx.ch

Bijdrager
    peterwillem

Ok bedankt,
    Ik had VLC al op de mac staan maar het werkte niet. Heb het er afgegooid en opnieuw gedownload.
    Doet het nu goed.

peterwillem

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Er is ook nog Perian (hoewel dat project er binnenkort mee stopt), waarmee je in QuickTime allerlei meer formaten af kunt spelen.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Naast Perian heb je ook Flip4Mac.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat kun je hier vinden maar dat is om WMV-bestanden af te spelen in QuickTime. Een bestand met extensie “.avi” kan ook WMV zijn, als ik het goed heb, maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn (en is het, gok ik, vaker niet dan wel).

Nu kan het natuurlijk geen kwaad om zowel Perian als Flip4Mac en VLC op je computer te hebben staan:)

Bijdrager
    Free_ltd

Evne deze van onder het stof halen. Misschein dat er de laatste jaren al wat meer op de markt is om hiermee om te gaan:-)

Ik heb onlangs een action Cam van Rollei gekocht. Maar die filmpjes zijn dus allemaal .AVI. En dus een ramp om af te spelen op mijn mac. Importeren in iMovie en dan werkt het perfect. Maar gewoon afspelen in Finder of QuickTime is een ramp.

Is er niet gewoon een codec voor die je in Quicktime kunt pluggen?

Thanx.

Geblokkeerd
    Carp

VLC VLC VLC VLC VLC VLC

Beetje een plank voor ’t hoofd?

Bijdrager
    Stirf

HORK!!!!!!!!!!

Bijdrager
    IsSidha

@Carp .. VLC is juist bergafwaarts gegaan, niet meer gebruiken, overrated bagger

Perian en Flip4Mac zijn eigenlijk nog steeds de enige twee plugins die bestaan maar niet meer ontwikkeld worden. Tegenwoordig wordt alles onder de motorkap geregeld door FFmpeg dat in bijna elke speler zit in de appstore

Bijdrager
    Free_ltd

Dan moet ik dit even verder bekijken ivm die FFmpeg. Heb wel al mediaplayer afgehaald en deze speelt ze wel goed af.

Bijdrager
    Dick1969

En ja hoor!!! weer een update. En weer niet meer ondersteunde software.
    Mijn dashboard cam meent op AVI format. En dat was tot op heden geen probleem.
    Maar Quick time wordt niet meer ondersteund met Catalina.
    Heeft iemand suggesties voor een goed alternatief???

Bijdrager
    McPim

Kun je even uitleggen wat je bedoelt? Quicktime werkt nog steeds in Catalina en VLC werd 7 jaar geleden (!) in dit antieke draadje al als alternatief genoemd om AVI bestanden af te spelen.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Dick1969 op 12 februari 2020 om 18:49</p>

wat dacht je van VLC ??

https://www.videolan.org

Bijdrager
    Dick1969

<p class=”cite”>McPim op 12 februari 2020 om 18:54</p>
    Kun je even uitleggen wat je bedoelt? Quicktime werkt nog steeds in Catalina en VLC werd 7 jaar geleden (!) in dit antieke draadje al als alternatief genoemd om AVI bestanden af te spelen

Nou pim volgens diverse site’s werkt het niet meer. En dat lijkt te kloppen want als ik avi bestanden van mijn dashcam probeer te openen krijg ik een fout melding. Dus als het volgens jou nog zou moeten werken. Dan hoop ik dat je me verder kan helpen. Want mij lukt het niet. En volgens Apple support ook niet.!!

Bijdrager
    Dick1969

<p class=”cite”>fred44nl op 12 februari 2020 om 18:55</p>

<p class=”cite”>Dick1969 op 12 februari 2020 om 18:49</p>

Dank je is zeker een optie. Tenzij iemand wellicht pim weet hoe ik Quick time aan de praat krijg

wat dacht je van VLC ??

https://www.videolan.org

Bijdrager
    fred44nl

de avi-files worden standaard afgespeeld door QuickTime, dat blijkt uit het icoontje.

als je rechts-klikt op een bestand, dan kun je kiezen: Open met

en dan kies je VLC

edit: zojuist even een avi-files opgezocht en afgespeeld met VLC

ergo: werkt gewoon:)

Bijdrager
    McPim

@Dick1969: .AVI is een ‘container’, een schilletje om een bepaald formaat videobestand. Ik heb hier .AVI bestanden die prima afspelen in Quicktime. Alleen: in Catalina is ondersteuning voor een aantal formaten (‘codec’s’) binnen dat AVI schilletje inderdaad verdwenen. Als jouw dashcam met dat oude formaat werkt heb je helaas pech, en moet je een alternatief gebruiken. Misschien kun je in de instellingen van de camera een ander formaat kiezen.

VLC heeft bijna iedereen op z’n Mac staan, want dat speelt vrijwel alles af. Er zijn wel meer formaten die in Quicktime niet werken, ook vóór Catalina. Dus: gewoon VLC gebruiken, klaar 😉.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201290

Bijdrager
    Dick1969

Thanx Pim. Ik was er al bang voor en het lullige is ik heb mijn dashcam net vervangen. Als ik dit had geweten had ik erop gelet bij het vervangen. Maar dat zal ook wel niet veel hebben uitgemaakt. Want het komt bijna allemaal uit de zelfde Chinese fabriek. Ik ga VLC een bekijken. THnx nogmaals

Bijdrager
    KarelWillem

Mooi. We zien elkaar hier over vijf jaar weer!

:)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.