12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    boudewijn97

avi bestand op dvd branden?

Beste omter’s

Ik heb een vraag: kan je een avi bestand op een dvd branden? Ik heb een film gedownload(legaal) die film wil ik op m’n dvd speler kijken kan ik die dan op een dvd branden en in een normale dvd speler bekijken.(geen blu ray)

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    LighScan

De meeste dvd-spelers kunnen avi-bestanden afspelen zonder dat je deze speciaal brandt in een mpeg-2 pal formaat.
    Dus gewoon als “bestand” branden gaat prima voor de meeste dvd-spelers.

Bijdrager
    sedikit

Als je werkt met Toast, branden als “Data”.

Bijdrager
    OMT-fan

Als data???
    Niet als DVD-Video?

Bijdrager
    Sascha

Ja, als data. Dan blijft de avi behouden (in de veronderstelling dat zijn dvd-speler dat kan lezen).

Bijdrager
    sedikit

Ja, ik doe dat al jaren. Een .avi is een ander bestand dan een VIDEO_TS bestand. Bovendien ook nog handig als je de ondertiteling mee zou willen branden: het .srt-filetje + de avi-film exact dezelfde naam geven, samen in één mapje plaatsen, branden als data. Een DVD schijf heet alleen maar zo (DVD), je kunt er alles wat je maar wilt op branden.

Moderator
    unSOUND

Maar je vergeet wel dat dit alleen werkt als de DVD speler in kwestie ook avi en srt bestanden kan lezen, en dat is zeker niet altijd het geval.

Bijdrager
    sedikit

@unSOUND,
    Dat is waar. Maar wat mij altijd opvalt is, dat de goedkopere dvd-spelers vrijwel altijd wel alles af kunnen spelen, en dvd-spelers met allerlei toeters en bellen dat niet kunnen. Bij Blokker b.v. hebben ze constant een dvd-speler in de aanbieding, tussen de 25 en 30 euro, die alles afspeelt en nog goed ook!

Moderator
    unSOUND

Ik meen te herinneren dat dat kwam omdat goedkopere merken minder royalty’s af hoeven te dragen voor het gebruik van die decoders, en is het bij “gerenomeerde” merken nog vaak afwezig.

Bijdrager
    KarelWillem
    unSOUND op 30 januari 2012

Ik meen te herinneren dat dat kwam omdat goedkopere merken minder royalty’s af…. … dragen voor het gebruik van die decoders…

Ze moeten het wel, maar ze doen het niet.:wink:

Bijdrager
    LighScan

Als hij een DVD-RW gebruikt is er niets verloren: dvd’tje terug leegmaken en als dvd-video branden dan maar.

En bovenstaande klopt trouwens, ook nogal wat geweest toen die goedkope merkjes met “regio-0” dvd-spelers afkwamen (vonden ze toen niet zo leuk).
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd#Regiocode

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.