27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    bobvanderheijden110

Advies aankoop Mac

Ik heb erg snel een vervangende computer nodig nu heb ik een imac 21′ uit 2008 en is niet krachtig genoeg voor wat ik doe deze raakt steeds oververhit en kan ik een dag mijn imac niet meer gebruiken dus ik zit te twijfelen om een macbook pro te kopen of een mac pro

Deze programmas gebruik ik

-Adobe Photoshop CS5
    -Adobe After Effects
    -FCPX
    -Motion 5
    -Compressor
    -soms (heeeeel soms) Cinema 4D

Bijdrager
    stavos

Je bent 11.. En je wilt een Mac Pro aanschaffen? Welk bijbaantje heb je als ik vragen mag?:wink:

Bijdrager
    AppleStef

Idd mijn bijbaantje verdiend goed maar zo één als jou wel ik ook wel hebben.:p

Bijdrager
    AppleStef

Wil je misschien geen imac kopen? de nieuwe 27″ imac i7 (duurste model) is sneller in CPU taken dan de Mac Pro maar wel ietsje trager in GPU taken. Het is in ieder geval veel goedkoper als de Mac Pro en je moet er ook nog geen beeld bijkopen ook. Dus daar naartoe zou ik ook eens kijken…

Je zou er ook nog een SSD kunnen inzetten voor extra snelheid.

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Nou ik heb het gewoon nodig hij is ook voor mijn vader he

Geblokkeerd
    Anoniem

TROLOLOLOLOLOLOL

Deze gozert maakt alleen maar topics over een mac pro.
    Laat is even wat van je werk zien.

Ik verdien genoeg om een iphone, meer ram en een ssd te kopen maar een mac pro nie.
    Ik speelde toen ik elf was runescape.

Bijdrager
    stavos

Dus papa gaat de Mac ook betalen, neem ik aan? Kan papa dan niet zelf kiezen wat hij wilt hebben? Ik moest het echt niet in mijn hoofd halen om als 11 jarige jongetje, zonder basisschool diploma, te gaan vertellen wat mijn vader moest kopen, omdat ik het ook gewoon nodig had..

Bijdrager
    bobvanderheijden110

BTW ik zit in 2e VWO en ja ik
    Ben elf nou en.

Bijdrager
    stavos

2 VWO en dan niet eens het woord “advies” correct kunnen spellen..?

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Ow sorry typfoutje:P maar ja hier kan denk ik wel slotje op

Bijdrager
    stavos

En je hebt nog niet eens antwoord op je vraag. (ik ook niet trouwens..) Niet zo snel opgeven hoor, dat kan zich alleen maar gaan ontwikkelen tot een slechte eigenschap als je later echt een grote jongen bent.

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Jawel Ik wacht gewoon op de specs vam de nieuwe mac pro

Had op een andere site ook een topic aangemaakt

Bijdrager
    stavos

Bijdrager
    RobinProductions

Aangezien papa toch sinterklaas is, kan je een Mac Pro kopen. Maar het duurste model 27″ iMac zal zijn werk in jouw geval (lacht) even goed doen.

Moderator
    Strifer

Ik zou voor een iMac gaan. Je hebt kennelijk geen draagbare computer nodig, dus dan is een MBP ook niet interessant. Bij een Mac Pro komt er nog een beeldscherm bij en ze zijn vrij duur. Overigens gaan er wel wat geruchten dat daar een nieuwe versie aan te komen zit. Een iMac kan echter alles wat jij ermee wil en zou dus ook voldoen.

Bijdrager
    Hansi2124
    bobvanderheijden110 op 04 augustus 2011

Nou ik heb het gewoon nodig hij is ook voor mijn vader he

Dan is het beter als je een topic maakt waarin je advies vraagt namens je vader. Nu doe je voorkomen alsof jij een iMac hebt met al die dure software. Komt erg ongeloofwaardig over en er blijven dan weinig mensen over die je echt willen helpen. Vergeet ook niet dat Mac Pro-topic van jou wat je ook nog onlangs hebt geopend……..

Ik heb je onderwerp aangepast.

Geblokkeerd
    NI3LS

Haha, een kind van 11 een computer laten uitzoeken. Dat zegt wel iets over papa. Met alle respect.

Bijdrager
    LdeV

Toen ik elf was zat ik achter de afgedankte pc van m’n pa, echt vreselijk sloom met XP.. Nu zit ik met een iMac 2009, Macbook Pro uit 2007 en een Macbook uit 2010.. Lol.

Bijdrager
    stavos

Bijdrager
    vanquish

Leeftijd is toch maar erg subjectief…..

Ik heb ik mijn eigen omgeving iemand die met op 10 jarige leeftijd dingen met de computer deed die 99% van de ict-ers niet kon bevatten….

In middels zijn we nog geen 6 jaar verder en in hij “met pensioen”….
    En doet nu een studie omdat hij het wel grappig vind, tenslotte werken hoeft hij niet meer.

Nu wil ik niet zeggen dat bobvanderheijden110 deze zelfde capaciteiten heeft, maar hoewel uitzonderlijk, de behoefte aan een MacPro op die leeftijd is niet onmogelijk.

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Vanquish jij begrijpt em

Bijdrager
    hifi

Iedereen doet met zijn pegels wat hij wil natuurlijk. Al die kritiek omdat een 11jarige snotneus advies wil. Geef het hem en laat hem de rest zelf uitzoeken. Sommige kinderen zijn nu eenmaal sneller met computers en dergelijke. En de zeik “toen ik elf was, blablabla”… tijden veranderen en kinderen beginnen met alles alsmaar vroeger. En dan niet enkel met computers;) Zolang die jongen niet komt zeuren van mijn vriendin is zwanger welke wieg moet ik kopen, ben ik al heel tevreden.

Bijdrager

11 jaar en 2 VWO? jaartje overgeslagen? :innocent:

Bijdrager
    stavos

Met 11 jaar zit je normaal in groep 7 of 8? Dat zou dus eerder neerkomen op tenminste 2 jaar overgeslagen.. :slant:

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Ik ben nou eenmaal hoogbegaafd

Bijdrager
    stavos

Het spat er vanaf!

Bijdrager
    hifi

Ik denk dat menig lid zich hier sterk verveelt. Als je niks zinnig te vertellen hebt hou je toch gewoon je mond ipv van leden te gaan beledigen die je niet eens kent. Ik krijg hier helemaal kotsneigingen van. Als dit de manier is waarop leden met elkaar omgaan is dit geen forum waardig. En moderators doe hier eens iets aan. Want dit is niet het eerste draadje waar een vraag uitdraait tot een persoonlijke discussie.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.