30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)
  • Q:
    Bijdrager
    hansilan

avchd

kent er iemand een programma om de avchd codec te converteren naar de mac

Bijdrager
    hansilan

de avc hd codec is de codec die de high defenition camera van sony gebruikt bij die camera zit software om het op een blueray disc te branden maar zo’n speler kost heel veel, zo’n dvd brander heb ik niet.
    ik zou de avchd codec dus graag kunnen converteren naar mpeg2, vob of iets dergelijk.
    kan iemand mij austublieft helpen?
    alvast bedankt

Bijdrager
    acb

Je kan ze in windows heel omslachtig omvormen tot een andere codec. Ondersteuning voor deze 2 codecs bestaan op de mac eigenlijk nog niet. De Sony heeft namelijk eenr edelijke nieuwe codec zoals altijd. Ik las ook veel reacites van balende mac gebruikers die de camera zelfs terug gingen brengen. Het kan namelijk ngo wele ven duren voordat die codecs ondersteund worden. Jammer maar helaas

Bijdrager
    Triumph

In FCP 6.01 zit support voor AVCHD echter alleen op Intel Mac’s.
    FCP gebruikt niet de native AVCHD maar zet het om Intermediate Codec of met ProRes422

Bijdrager
    hansilan

is er een goedkoper alternatief dan fcp 6.0.1

Bijdrager
    Triumph

JA WIindows installeren met Pinnacle Studio 11, maar wil je dat………

Bijdrager
    hansilan

ik werk momenteel nog op windows dus dat zal wel gaan, maar ik denk dat deze pc te zwak is (intel pentium 4 2ghz en 256mbram) video bewerking is nog al zwaar maar ik ga een imac 20″ kopen

Bijdrager
    d_Stiny

mijn mac haalde vannochtend een update binnen voor FCP 6 [FCPS2] waarbij een van de vermelde verbeteringen was dat het avcHD nu wel standaard via log and capture binnen kon halen..

just $ 0.02

Bijdrager
    roberto bass

de nieuwe camcorders van oa sony gebruiken AVCHD. geweldig mooie apparatskies. Maar imovie en Qtime begrijpen daar nix van. Net als ik. sony is zo flauw macgebruikers niet te waarschuwen. ezels als ik kopen dus zo’n ding om thuis weer eens te moeten vaststellen dat sony en mac 2 verschillende werelden zijn die niet communiceren. probleem? ja. heeft sony oplossing? neen. Made4Mac? Ook niet. Maar via een franse site vond ik de converter die waarschijnlijk over een tijdje ook wel in de update zal komen. je vind hem op http://mac1080hd.com/. Hij kost $30 maar dat is altijd nog veel minder dan de 1200 euries die FCP kost en het ook kan. bovendien is de helft voor een goed doel. Succes. Ik heb besloten mijn nieuwe Sony HDR-SR7E niet terug te brengen.

Bijdrager
    hansilan

@roberto bas : wat is zo ongeveer de snelheid van de convertie en wat zijn je mac zijn specs

Bijdrager
    MacbookTo

Die converter kun je downloaden en 10 keer gebruiken voor een proefstukje. Ik heb hem net besteld en wacht nu op de license key. Een heel eenvoudig programma dat snel werkt. Je gooit je mts. bestand op het logo van het programma en het begint.

Bijdrager
    duodiscus

Je moet alleen wel heeel veeeel geduld hebben bij het omzetten van AVCHD files naar het “mac friendly format”.
    Een uurtje video AVCD converteren met Voltaic kost je 12(!) uur conversietijd op een 2.0 GHz MacBookPro met 2Gb RAM.
    Die high def video van een huwelijksceremonie ff snel editten en ‘s-avonds nog laten zien op het feest is redelijkerwijs onmogelijk.

Bijdrager
    MacbookTo

Het proefstukje ging anders heel snel. Maar ik heb nog geen uur video geprobeerd.
    Ik denk dat als het eventueel lang zou duren dit toch maar tijdelijk is. Misschien gaat het in Leopard wel heel wat sneller.
    Ik zou trouwens een trouwfilm niet dezelfde avond kunnen laten zien. Toevallig heb ik net een trouwvideo gemonteerd. Daar zitten heel wat uren in!!!!!

Bijdrager
    postman

ik heb de changelog van fcp 6.01 niet heel aandachtig gelezen, maar volgens mij heeft 6.01 ondersteuning voor avchd.

even opgezocht: via log&transfer kun je avchd binnen halen naar AIC of Prores.

http://www.vfcpug.org/final_cut_pro/fcp_601/

Bijdrager
    hansilan

imovie van ilife ’08 kan ook avchd

Bijdrager
    OMT-fan

Dat zegt iedereen, maar ik krijg geen MTS bestand geimporteerd in iMovie 08.

Wie kan me zeggen hoe dat gaat?

Bijdrager
    MacbookTo

Er loopt nog een discussie op dit forum,

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=339335

Kijk eens of dit je iets verder helpt. Laat je het weten wanneer je de oplossing hebt?

Bijdrager
    OMT-fan

Het lijkt er op dat je alleen AVCHD bestanden kunt importeren rechtstreeks vanuit de camera.
    Dit lijkt zo, gezien de discussie die zich daar afspeelt, Ik blijf de discussie daar volgen.

Overigens wordt er in de manual van iMovie 08 ook alleen maar gesproken over het importeren via de camera, dus niet het importeren van “films” (MTS-bestanden).

Bijdrager
    MacbookTo

Dat is bij mijn camera ook zo. Als ik het kaartje binnenhaal – via adapter om de memorystick te kunnen lezen – gebeurt er ook niets. Ik moet idd de camera aansluiten via de USB poort op de Macbook.
    Het is bij mij ook zo dat je eerst de bestanden van de camcorder op de harde schijf moet kopiëren anders lukt het niet. Mijn Voltaic programma zet het mts.bestand om en plaatst de gemaakte mov. file in dezelfde map. Eerst wist ik dat niet en gebeurde er niets. Dus eerst de bestanden op de Mac zetten. Zit daar soms het probleem?

Bijdrager
    OMT-fan

Ja maar wat jij doet is een conversie maken via Voltaic. Dat werkt wel maar ik weet niet wat er met de kwaliteit gebeurt bij de conversie. Ik heb ook de MTS bestanden omgezet via Voltaic naar DV en die ingelezen in iMovie 06, dat werkt wel.
    Mijn doelstelling is echter om de AVCHD bestanden reachtsreeks te importeren in iMovie (zonder kwaliteitsverlies). Of zou er een vergelijkbaar conversieprogje in iMovie zitten waardoor het effect hetzelfde is?

Bijdrager
    MacbookTo

Voltaic zegt dat de kwaliteit niet achteruitgaat, Alleen het geluid wordt naar twee kanalen omgezet. Je zou idd zeggen dat converteren altijd achteruitgang moet zijn, maar ik vind de opnamen eigenlijk best goed. Neem jij op in de allerhoogste stand? HD-XP?
    Ik zie zo op de Mac eigenlijk geen verschil met HD-HQ.
    Staat er in de helpfuncite niets over AVCHD bij iMovie ’08?

Bijdrager
    OMT-fan

In de manual staat van alles over AVCHD maar alleen beschreven in relatie tot een aangesloten camera. Overigens heb ik niet zelf de camera, maar ik krijg een kopie van de map van de stick met alle bestanden. Dus ik kan (nu even) niet de camera aansluiten om te zien of een directe import vanaf de cam wel werkt.

zie pagina 9 ev van:

http://www.apple.com/support/manuals/

Bijdrager
    MacbookTo

Idd, ik denk dat de camera zelf aangesloten moet zijn, want bij mij werkte het dus ook niet zonder de camera. Het lijkt in de handleiding dat ze dit toch ook bedoelen.

Bijdrager
    OMT-fan

En als je de camera hebt aangesloten, importeert ie het dan wel rechtstreeks?

Bijdrager
    MacbookTo

De camera moet je plaatsen op het dockingstation. Vanaf het dockingstation loopt een kabel naar de USB poort op de Macbook. Ik sluit de camera aan op de Mac via de USB poort. Ik zet de camera aan en open het scherm. Dat moet je nl. wel doen. Er verschijnt dan op het scherm o.a. het woord COMPUTER. Dat raak je met je vinger aan en dan verschijnt op het bureaublad van de Mac een icoon dat de camera voor moet stellen. (Het lukte mij niet om dit icoontje de naam Sony of iets dergelijks te geven) Via dit icoontje kom je bij de MTS bestanden. Die kopier je naar de harde schijf van de Macbook en als je ze allemaal binnengehaald hebt, één voor één op Voltaic gooit dan gaan ze renderen en verschijnen ze als mov. files in dezelfde map waar de mts. bestanden staan.

Bijdrager
    OMT-fan

Maar dat is dus niet de procedure die in de manual staat, waarin wordt aangegeven dat je door de camera aan te sluiten, je rechtstreeks vanaf je camera kunt importeren.

Bijdrager
    OMT-fan

Maar dat is dus niet de procedure die in de manual staat, waarin wordt aangegeven dat je door de camera aan te sluiten, je rechtstreeks vanaf je camera kunt importeren.

Bijdrager
    MacbookTo

Sorry, zie volgende bericht.

Bijdrager
    MacbookTo

Ik ben even aan het kijken op de camera of dat ook kan. Het is natuurlijk wel zo dat ik de bijgeleverde CD, met Picture Motion Browser erop niet kan installeren op de Mac. Ik zie op de camera geen aansluiting zoals die op het Dockingstation zit. Wel A/V out en DC in. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik lees wel dit op pag. 52 van de handleiding op de CD rom:
    Films die zijn opgenomen met HD beeldkwaliteit (high definition) worden gekopieerd met SD kwaliteit (standaard definition)
    Wanneer u een film wilt kopieren die is opgenomen met HD beeldkwaliteit installeert u de software (bijgelever) op uw computer en kopieert u de beelden op een disc in de computer.
    Aangezien het kopiëren wordt uitgevoerd via analoge gegevensoverdracht, kan de beeldkwaliteit verslechteren.

A/V kabel met S video (optioneel)
    Als u de camcorder op een ander apparaat aansluit via de S video aansluiting door een A/V kabel met S video (optioneel) te gebruiken kunnen beelden met hogere kwaliteit worden geproduceerd dan met een A/V kabel.

Wil dat ander apparaat dan zeggen dat daar bijv. het dockingstation mee bedoeld wordt.
    Heb je de PDF handleiding (5 MB) en zo nee, hoe kan ik die toesturen?

Bijdrager
    OMT-fan

Ik lees in de handleiding van de Sony dat ELKE export vanuit de cam in SD kwaliteit gaat en niet in AVCHD. Het heeft dus niets met de Mac of met iMovie te maken.
    Dat betekent dat je alleen de HD kwaliteit hebt door direct vanuit de camera de film op het beeldscherm (TV) te projecteren.
    Importeren, op welke wijze dan ook (iMovie oid) is dus de standaard SD kwaliteit
    Ook door het vanaf de stick converteren in Voltaic gebeurt dus in SD kwaliteit (is, afgespeeld op een HD-TV overigens nog steed een uitstekende kwaliteit).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.